بابا سعید

تصاوير هنري و زيبا

نوشته‌شده توسط سعيد

سياره زمين و معضلي به نام انسان

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

تصور كنيد كه بتوانيم سن زمين را كه غير قابل تصور است ، فشرده كنيم و هر صد ميليون سال آن را يك سال درنظر بگيريم  ! در اينصورت كره زمين مانند فردي 46 ساله خواهد بود!
هيچ اطلاعي در مورد هفت سال اول زندگي اين فرد وجود ندارد و در باره سالهاي مياني زندگي او نيز اطلاعات كم و بيش پراكنده اي داريم !
اما اين را ميدانيم كه در سن 42 سالگي ، گياهان و جنگلها پديدار شده و شروع به رشد و نمو كرده اند.
اثري از دايناسورها و خزندگان عظيم الجثه تا همين يكسال پيش نبود !
يعني زمين آنها را در سن 45 سالگي به چشم خود ديد و تقريبا 8 ماه پيش پستانداران را به دنيا آورد .
در اوايل هفته ي پيش ميمون هاي آدم نما به آدمهاي ميمون نما تبديل شدند!
و آخر هفته گذشته دوران يخبندان سراسر زمين را فرا گرفت .
انسان جديد فقط حدود 4 ساعت روي زمين بوده و طي همين يك ساعت گذشته كشاورزي را كشف كرده است !!!
بيش از يك دقيقه از عمر انقلاب صنعتي نمي گذرد و...
حالا ببينيد انسان در اين يك دقيقه چه بلائي بر سر اين بيچاره ي 46 ساله آورده است !!!
او از اين بهشت يك آشغالداني كامل ساخته است ..
او خودش را به نسبتهاي سرسام آوري زياد كرده ، و نسل 500 خانواده از جانداران را منقرض كرده است!
سوختهاي اين سياره را مال خود كرده و همه را به يغما برده است!
و الان هم مثل كودكي معصوم و بي تقصير ايستاده و به اين حمله ي برق آسا نگاه ميكند !!

چهار فصل از یک زاویه ثابت

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

همگام سازی اطلاعات در مرورگرها

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

با گسترش دنیای دیجیتالی و دسترسی از نقاط مختلف به کامپیوتر، موبایل و … به اینترنت باعث شده است بحث همگام سازی ( Sync ) اطلاعات در مرورگرها از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

امروزه مرورگرها نقش بسیار بسیار مهمی را در وب دارند و حاوی اطلاعاتی مهم از قبیل تاریخچه، رمزهای عبور، بوک مارک ها و … هستند.

چند سال پیش وب سایتی با نام foxmark با قابلیت همگام سازی بوک مارک ها بین ند فایرفاکس کار خود را شروع کرد. البته این یک ایده جدید نبود، چراکه تا پیش از آن نیز سرویس هایی در این زمینه وجود داشتند. اما ارائه سرویس رایگان با کیفیت مناسب این وب سایت و استقبال خوب آن باعث شد اقدامات بیشتری در این زمینه در وب انجام شود.

همین وب سایت با تغییر نام به xmarks و گسترش فعالیت ها امروزه یکی از بهترین سرویس ها در این زمینه می باشد. بوسیله xmarks می توانید بوک مارک های خودتان را در مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و سافاری ( و حتی آیفون ) همگام سازی کنید. به شخصه مدت هاست که از این سرویس دهنده استفاده می کنم و تا به امروز مشکلی با آن نداشتم.



از دیگر مزایای این سایت می توان به ارائه نسخه وب، امنیت بالا، سادگی و سرعت خوب و تهیه نسخه های پشتیبان اشاره کرد. همچنین این سایت امکانات مختلف دیگری را هم به شما می دهد که پیشنهاد می کنم خودتان با آنها کار کنید و از آن استفاده نمائید.

اما این اهمیت باعث شد مرورگر اپرا که خب در ارائه امکانات روی خود مرورگر سابقه خوبی دارد آنرا در مرورگر خود به صورت پیشفرض قرار دهد.

بله، قابلیت Opera Link به شما این امکان را می دهد تا اطلاعاتی همچون بوک مارک ها، تاریخچه، جستجو های انجام شده و … را بر روی وب ذخیره کرده و بین چندین مرورگر اپرا آنها را همگام سازی کنید. نکته قوت این قابلیت این می باشد که شما می توانید این اطلاعات را با Opera mini هم به اشتراک بگذارید ( نسخه موبایل مرورگر اپرا ).


* برای دسترسی به این اطلاعات نسخه وبی هم درست شده است که همه جا به اطلاعات خود حتی بدون مرورگر اپرا دسترسی داشته باشید.

در ادامه این حرکت موزیلا با پروژه اش با نام Weave شروع به ساخت و توسعه این قابلیت کرد. می توان گفت Weave قوی ترین و گسترده ترین محصول ارائه شده در این زمینه می باشد.

چندی پیش این پروژه با تغییر نام به Firefox Sync حالتی رسمی به خود گرفت و هم اکنون در این آدرس با نصب اکستنشن مورد نظر می توانید آنرا به فایرفاکس خود اضافه کنید و اطلاعاتی همچون بوک مارک ها، تاریخچه و … را گرفته تا آخرین تب ها باز، تنظیمات مرورگر، پوسته ها و اکستنشن های خود را همگام سازی کنید.

به علت استفاده کامل از حالت امن در این برنامه ممکن هست کمی احساس کند بودن هنگام Sync کردن اطلاعات نیز داشته باشید.



البته موزیلا برای راحتی کار بیشتر کاربرانش با ارائه اپلیکیشن Firefox Home برای گوشی موبایل آیقون این امکان را ایجاد کرده تا به تمامی اطلاعات فایرفاکس خود در آیفونتان نیز دسترسی داشته باشید.

* موزیلا این قابلیت را به صورت پیش فرض بر روی نسخه ۴ فایرفاکس قرار خواهد داد.

اما در آخر می رسیم به مرورگر گوگل یعنی کروم. گوگل نیز چندی پیش با ارائه این قابلیت به روی مرورگر خود پس از اپرا دومین مرورگری بود که این قابلیت به صورت پیش فرض روی آن قرار داشت.

گوگل در ابتدا با همگام سازی بوک مارک ها شروع کرد و همین دیروز قابلیت همگام سازی اکستنشن ها نیز به آن افزوده شده است ( اطلاعات بیشتر ).

هم اکنون مرورگر گوگل اطلاعاتی همچون تنظیمات، بوک مارک و پوسته ها را Sync می کند.



همونطور که در ابتدای این مطلب نیز عنوان شد این قابلیت و نقش آن روز به روز مهمتر می شود و می توان گفت پیروز این رقابت کسی خواهد بود که بتواند در موبایل نیز امکانات مناسبی ارائه دهد. جایی که ما در آن سیستم عامل هایی چون iOS، آندروید، ویندوز موبایل و سیمبیان رو در صدر آنها می بینیم. البته در همین راستا ارائه یک نسخه کامل و خوب وب نیز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار خواهد بود.




بفرما نسكافه

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

امروزه استفاده از موتورهای جستجو در وب‌گردی به امری متداول و غیرقابل حذف تبدیل شده . اما اگر دقت کرده باشید خصوصا طی یکسال اخیر در صورتی که به دنبال جستجوی عبارت خاصی به زبان فارسی در موتور جستجوی گوگل بوده باشید بی‌شک ، به سایتهایی برخورد کرده‌اید که در واقع فاقد محتویات مورد نظر هستند.



به طور مثال من قصد جستجوی عبارت کتاب دا را در گوگل داشتم . دومین نتیجه‌ای که به من نمایش داده شد ، با عنوان دانلود کتاب دا مرا به سایتی منتقل میکند که در واقع فاقد محتویات درخواستی من است .




در واقع این سایتها با قراردادن یک سری کلمات کلیدی در صفحات خود باعث فریب موتورهای جستجو و در نهایت کاربر میشوند .


در اینگونه سایتها یک ورودی keyword تعریف شده (مثلا توی یک فایل txt) و با استفاده از یک خزنده به تعداد کلیدواژه ها صفحات مشابه تولید میشه که در نتیجه باعث به وجود آمدن صفحاتی دارای کلیدواژه‌هایی پرکاربرد و فاقد مطلب مرتبط است .


که هدف: تبلیغات و بالا رفتن رنک گوگل و ایندکس صفحات بسیار بالا در گوگل هست .


این یعنی اسپم …


البته موتورهای جستجو خصوصا گوگل، تا حدود زیادی می‌توانند جلوی اینجور اسپم‌ها رو بگیرند . اما گاهی اوقات رشد قارچ گونه این سرویس ها، گوگل رو هم دچار مشکل میکنه.


تا حدی که امروز صدای خودِ گوگل هم در اومده !


اخیرا گوگل در مطلبی در وبلاگ رسمی ‌اش اعلام کرده که در راستای بهبود نتایج جستجو در گوگل قصد دارد تا با تمرکز بیشتر به چند زبان خاص از جمله فارسی ، سرویس گزارش هرزنویسی خود را بهبود بخشد.


در همین راستا گوگل از کاربرانی که به زبانهای تایلندی – اندونزی – رومانی – چک و فارسی آشنایی دارند خواسته تا با شرکت در این برنامه به بهبود و پالایش هرچه بیشتر نتایج جستجوی گوگل کمک کنند .



برای گزارش سایت های spam میتوانید با مراجعه به این آدرس و پرکردن فرم مربوطه مشخصات سایت یا صفحه مزاحم را برای گوگل بفرستید.


برای راهنمایی بیشتر نمونه‌ای از فرم را در قالب یک تصویر به همراه ترجمه فارسی آن آماده کرده ام :



» ورود به صفحه‌ی گزارش سایت‌های اسپم گوگل


همچنین آدرس چند نمونه از سایتهای اسپم فارسی را نیز که همواره در صدر نتایج جستجو در گوگل میبینم و به خاطر داشتم را در ادامه جمع‌آوری کردم :

(شما هم با معرفی دیگر سایتهای اسپم در بخش نظرات ، به تکمیل این لیست کمک کنید)




7gardoon.com


payamsara.com


city01.ir


engfa.com


agahinameh.org


agahinameh.info


search.cd2000.net






پانوشت :


» انجام این کار نیاز به گزارش تعداد زیادی از کاربران دارد ، لذا حذف سایتهای اسپم از نتایج گوگل نیازمند همکاری و اتحاد وبلاگنویسان و کاربران وبلاگستان فارسی است .


» قبلا هم وبلاگ Imilad و mytoolbox در همین رابطه مطلبی را منتشر کرده بودند اما با توجه به مطلب اخیر گوگل در وبلاگ رسمی‌اش بد ندیدم که اشاره‌ دوباره‌ای به این موضوع داشته باشم و مطمئنا با توجه به حساسیت این موضوع برای گوگل میشه امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک خیلی راحت اینگونه سایتها از نتایج جستجو حذف بشه.


» سایت Yahoo هم فرمی مشابه برای این کار دارد که با مراجعه به این آدرس می‌توانید سایتهای اسپم را گزارش دهید .


خلاقيت

ارسال شده در: , . نوشته‌شده توسط سعيد

راهنماي بچه داري

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد