Lost the Final Season
بالاخره انتظار به پايان رسيد و طرفداران سريال «لاست»  از امروز ميتوانند شمارش معكوس براي رسيدن به خط پايان اين سريال محبوب را آغاز كنند. بنابر گفته شبکه ABC روز دوم فوریه ۲۰۱۰ (ساعت پنج ونیم صبح چهارشنبه به وقت تهران ) پس از پخش یک برنامه ویژه یک ساعته (احتمالاً خلاصه از فصل‌های قبلی) اپیزود اول فصل ششم به مدت ۲ ساعت از این شبکه پخش خواهد شد.
 البته  یک ماه پيش از آغاز پخش فصل ششم سریال پرطرفدار «لاست» از شبکه ای‌بی‌سی، تهیه‌کنندگان این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار هشدار داده بودند كه تمام گره‌های داستانی باز نخواهد شد.
کارلتن کیوز یکی از مدیران تولید «لاست» به خبرنگاران گفت: قرار نیست به تمام سئوال‌های پاسخ داده شود. درست نیست همه چیز کتابی باشد.  البته خوشبختانه مخلوطی از پاسخ‌ها، فاش شدن رازها، افشاگری درباره شخصیت‌ها و نکات غافلگیرکننده ارائه خواهد شد.
کیوز و دیمن لیندلوف یکی دیگر از خالقان «لاست» به این نکته نیز اشاره کردند که داستان فصل جدید دقیقا از آخر فصل پنجم و انفجار یک بمب هسته‌ای آغاز می‌شود. آنها توضیح بیشتری ندادند.
لیندلوف و کیوز به این نکته هم اشاره کردند که پنج سال پیش و از همان آغاز سریال درباره پایان داستان تصمیم گرفته بودند، اما همچنان روی آن کار می‌کنند.
کیوز در این باره گفت: ما مدت‌ها قبل و از همان زمان که به اسطوره‌شناسی فصل اول فکر می‌کردیم درباره تصویر پایانی به نتیجه رسیدیم. الان هم می‌دانیم کار را باید به کدام سمت پیش ببریم، ولی به نحوه اجرای آن فکر می‌کنیم.
سریال «لاست» اولین بار سپتامبر سال ۲۰۰۴ روی آنتن رفت و تاکنون پنج فصل و در مجموع ۱۰۳ اپیزود آن پخش شده است. داستان درباره بازماندگان یک سانحه هوایی است که در جزیره‌ای اسرارآمیز گیر افتاده‌اند.
این مجموعه به خاطر تعداد زیاد بازیگران و روند تولید آن یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های آمریکایی است. «لاست» در این مدت برنده ۵۸ جایزه از جمله جوایز گلدن گلوب و امی شده و در سراسر دنیا از جمله ایران طرفداران بسیار دارد.
در این بین تهیه‌کنندگان سریال گفتند حتی کسانی که پنج فصل اول را ندیده‌اند برای دیدن فصل ششم با مشکل مواجه نخواهند شد. قرار است پیش از آغاز پخش فصل ششم خلاصه‌ای از پنج فصل اول روی آنتن برود.
تاکنون تنها هفت اپیزود از فصل ششم فیلمبرداری شده و بیشتر بازیگران هنوز نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار شخصیت‌هایی است که نقش آنها را بازی می‌کنند.
لیندلوف گفت: برای فکر کردن به پایان داستان هنوز وقت زیادی داریم و امیدوار هستیم همه پایان کار را بپسندند.
جالب اينجاست كه کاخ سفید به طرفداران «لاست» اطمینان داده است  نطق سالانه رئیس جمهوری آمریکا با پخش اولین اپیزود فصل آخر مجموعه همزمان نخواهد شد.  با توجه به محبوبیت سریال “لاست»  و پخش شدن قسمت ۱ این سریال در روز ۲ فوریه و لحظه شماری طرفداران این سریال فوق العاده محبوب ، کاخ سفید اعلام کرد که نطق سالانه رئیس جمهوری آمریکا که معمولا در آخرین سه‌شنبه ماه ژانویه انجام می‌شود با پخش اولین اپیزود فصل آخر مجموعه همزمان نخواهد شد.  مقامهاي كاخ سفيد به خبرنگاران گفتند كه اين جلسه مطبوعاتی کمی زودتر و خلاصه تر برگزار خواهد شدتا علاقمندان به کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور و سریال «لاست» ، هیچ کدام را از دست ندهند.
خوب تا شروع سريال مرور عكسها و مطالب مجله لايف در مورد «لاست» خالي از لطف نيست:

مجموعه عكسهاي لاست از مجله لايف