1. GSM: سیستم 2G استاندارد اولین سیستم تلفن همراه دیجیتال در اروپا است. این سیستم برای تماس‌های صوتی، پیام کوتاه و ... طراحی شده است. انتقال داده‌ها در آن (در حالت bitrate) به 9.6 kbps میرسد.

2. GPRS: با رفتن 2G به 2G+، این بسته ارائه شد. این بسته اجازه داد تا سرعت انتقال داده‌ها، به 60kbps الی 171kbps برسد. این بسته به عنوان اولین قدم برای شبکه 3G در نظر گرفته شد.

3. EGPRS یا EDGE: به دلیل تاخیر عرضه سیستم 3G، این بسته ارائه شد. این بسته داده ها را رمزگذاری کرده و سرعت تبادل را تا حد 384kbps بالا برد.

4. UMTS: اولین شبکه استاندارد 3G در اروپا. این بسته موجب شد تبادل داده‌ها در این شبکه‌ها، به بیش از 2Mbps برسد.

5. HSDPA: این سیستم جدیدا معرفی شده است. بعضی از مدیران، از این سیستم به نوعی 4G یاد میکنند. داده ها در این سیستم با سرعت 10Mbps تبادل خواهند شد.



یک توضیح کوچک در مورد سرعت ایرانسل:

1. سرعت تبادل داده‌ ها در سیستم GPRS ایرانسل، در حالت G، تقریبا 60~65kbps است. این مشخص است که سیستم GPRS ایرانسل، از نسل اول سری بسته های GPRS است. در حالی که در نسلهای بعدی GPRS این سرعت به فراتر از 150kbps رسیده است. هر چند، سیستم EDGE درست بعد از ارائه نسل‌های بعدی GPRS معرفی شد و سبب شد، نسل‌های بعدی GPRS کمترین عمر را در بین بسته ها داشته باشند.

2. سرعت تبادل داده ها در سیستم EDGE ایرانسل، در حالت E، تقریبا بین 80 الی 150kbps است. این سرعت در حقیقت یک سوم سرعت معمول جهان بوده و باز جا دارد که مدیران ایرانسل، بتوانند با افزایش سرعت آن، اینترنت کشور را به نوعی فراگیر کنند.

دستیابی به این عددها، طبق تست‌های آقاي واگریک شاهوردیان انجام گرفته است.

شرایط آب و هوا: آفتابی

شرایط آنتن دهی: 89~90 درصد