گوگل‌باز هم اومد. از همون اول هم اعلام کرد که فعلاً برای یک درصد از کاربران جی‌میل فعالش کرده و برای بقیه تا هفته دیگه فعال می‌شه. اما من فکر می‌کنم این یکی از اون ترفندهای تبلیغاتی هست. تقریباً همه دوستای آنلاین من امروز گوگل‌بازدار شدن! اونهایی هم که نشدن دونه‌دونه دارن به این سیستم دعوت می‌شن.

به هر حال به نظر می‌رسه که گوگل این‌بار روی فرندفید چنگ انداخته. در واقع فرندفید با ورود گوگل‌باز دچار یه چالش اساسی می‌شه. من باز هم همون تئوری سابقم رو تکرار می‌کنم و این سرویس گوگل رو قدمی به جلو در جهت همین تئوری می‌دونم.

فکر می‌کنم گوگل با ارائه سرویس‌های رایگان قصد داره تا افراد بیشتری رو به سمت خودش بکشونه تا مجبور نباشه سرورهای مهم دیگه رو برای فهرست کردن مطالب جست‌وجو کنه. به عبارت دیگه اگه سرویسی ارائه بده که کاربرانش سایت‌های مشابه دیگه رو ول کنن و وارد سرویس و در نتیجه سرور خودش بشن، زمان و مشکلات کمتری برای ایندکس کردن نیاز داره. همه اینها یعنی کاربر بیشتر و درآمد بیشتر.

Google Buzz
فعلاً که همه هیجان‌زده گوگل‌باز هستن. گوگل‌بازی که در جاهای بسیاری با سرویس دیگه گوگل یعنی گوگل‌ویو هم‌پوشانی داره و هنوز مرزهاشون و کاربردهاشون به طور دقیق معلوم نیست. این هم یکی سرویس‌هایی هست که در کنار ‌گوگل‌پروفایل، قصد داره تا تکه‌های از دست داده توسط شبکه اجتماعی گوگل یعنی اورکات رو تکمیل کنه.