راديو فردا - اين بار گوگل، وارد دنيای پايگاه‌های اجتماعی می شود. «گوگل باز» (Google Buzz) ايده نوينی است از شرکت گوگل که ترکيبی است از ويژگی‌های پايگاه‌های اجتماعی نظير فيسبوک و تويتر.
اين بار گوگل، وارد دنيای پايگاه‌های اجتماعی می شود. «گوگل باز» (Google Buzz) ايده نوينی است از شرکت گوگل که ترکيبی است از ويژگی‌های پايگاه‌های اجتماعی نظير فيسبوک و تويتر. «گوگل باز» که از طريق پست الکترونيکی جی-‌ ميل قابل استفاده است، همانند فيسبوک و تويتر به کاربران امکان به روز رسانی و ارسال آزاد اطلاعات را می‌دهد. مطالب ارسال شده توسط «گوگل باز» بدون وقفه در دنيای مجازی قابل دسترسی خواهند بود و «گوگل باز» نيز همانند موتور جستجوی گوگل اين مطالب را به ترتيب اولويت رده‌ بندی خواهد کرد. همچنين «گوگل باز» به طور خود کار از طريق ميزان ارتباط کاربر با ساير کاربران فهرستی از دوستان را در اختيار کاربر قرار خواهد داد. بیشتر بخوانید: فيس‌بوک شش ساله شد اين طرح جديد بر روی اغلب سيستم‌های بی سيم قابل نصب است و دارای امکانات جنبی نظير شناخت صدا و «جی پی اس» را نيز می‌باشد. برادلی هورويتز،‌سخنگوی گوگل اعلام کرده است که اکنون اين طرح برای برخی از کاربران قابل دسترسی است و طی چند روز آينده در دسترس تمامی کاربران جی- ميل قرار خواهد گرفت. وی همچنين اشاره کرد که «گوگل باز» درهم ريختگی ساير سايت‌های شبکه‌ای را نخواهد داشت. هورويتز معتقد است که گوگل باز نحوه ارتباطات تجاری سراسر جهان را تغيير خواهد داد و می تواند در مراسلات و ارتباطات سازمانی نيز مورد استفاده قرار بگيرد. احتمالاً «گوگل باز» مدام دچار تغيير و تحول خواهد شد. مقامات گوگل می‌گويند از هم‌اکنون گسترش امکانات اين طرح را مد نظر قرار داده‌اند. عليرغم تشابهاتی که اين پديده جديد با ساير پايگاه‌های اجتماعی دارد، گوگل اعلام کرده است که دنباله‌روی هيچ مدلی نبوده است و آنچه که برای آن‌ها اهميت دارد نه رقيبان که توجه به خواست کاربران است.