بابا سعید

1. GSM: سیستم 2G استاندارد اولین سیستم تلفن همراه دیجیتال در اروپا است. این سیستم برای تماس‌های صوتی، پیام کوتاه و ... طراحی شده است. انتقال داده‌ها در آن (در حالت bitrate) به 9.6 kbps میرسد.

2. GPRS: با رفتن 2G به 2G+، این بسته ارائه شد. این بسته اجازه داد تا سرعت انتقال داده‌ها، به 60kbps الی 171kbps برسد. این بسته به عنوان اولین قدم برای شبکه 3G در نظر گرفته شد.

3. EGPRS یا EDGE: به دلیل تاخیر عرضه سیستم 3G، این بسته ارائه شد. این بسته داده ها را رمزگذاری کرده و سرعت تبادل را تا حد 384kbps بالا برد.

4. UMTS: اولین شبکه استاندارد 3G در اروپا. این بسته موجب شد تبادل داده‌ها در این شبکه‌ها، به بیش از 2Mbps برسد.

5. HSDPA: این سیستم جدیدا معرفی شده است. بعضی از مدیران، از این سیستم به نوعی 4G یاد میکنند. داده ها در این سیستم با سرعت 10Mbps تبادل خواهند شد.



یک توضیح کوچک در مورد سرعت ایرانسل:

1. سرعت تبادل داده‌ ها در سیستم GPRS ایرانسل، در حالت G، تقریبا 60~65kbps است. این مشخص است که سیستم GPRS ایرانسل، از نسل اول سری بسته های GPRS است. در حالی که در نسلهای بعدی GPRS این سرعت به فراتر از 150kbps رسیده است. هر چند، سیستم EDGE درست بعد از ارائه نسل‌های بعدی GPRS معرفی شد و سبب شد، نسل‌های بعدی GPRS کمترین عمر را در بین بسته ها داشته باشند.

2. سرعت تبادل داده ها در سیستم EDGE ایرانسل، در حالت E، تقریبا بین 80 الی 150kbps است. این سرعت در حقیقت یک سوم سرعت معمول جهان بوده و باز جا دارد که مدیران ایرانسل، بتوانند با افزایش سرعت آن، اینترنت کشور را به نوعی فراگیر کنند.

دستیابی به این عددها، طبق تست‌های آقاي واگریک شاهوردیان انجام گرفته است.

شرایط آب و هوا: آفتابی

شرایط آنتن دهی: 89~90 درصد


Google Buzz در نگاه اول

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

یکی دو ساعت پیش وارد جی‌میل شدم و دیدم Buzz برام فعال شده.وقتی جی‌میل رو باز می‌کنید یه گزینه جدید به اسم Buzz پایین inbox اضافه شده:


Buzz


همون طور که می‌بینید تعداد Buzz های جدید رو هم نشون میده.وقتی واردش می‌شید چیزی شبیه این می‌بینید (برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید):


main


لایک و کامنت رو می‌بینید که دیگه جزئی از وب شدن در کنار ایمیل که می‌تونید Buzz رو ایمیل کنید.بالای صفحه می‌تونید بنویسید.امکان اضافه کردن عکس و لینک وجود داره.ارسال لینک چیزی شبیه فیس‌بوکه.عکس‌های لینک رو لود می‌کنه و یکی رو انتخاب می‌کنید.توضیحات لینک‌ها رو نمیشه ادیت کرد.می‌تونید توضیحات رو پاک کنید.در این صورت فقط عکس به صفحه‌ی مورد نظر لینک میشه.اضافه کردن عکس هم دو راه داره.یکی انتخاب از آلبوم‌های پیکاسا و یکی دیگه آپلود.برای عکس‌های آپلودی هم یه آلبوم خصوصی تو پیکاسا ساخته میشه.در واقع عکس‌ها توی پیکاسا آپلود میشن.


این عکس رو با استفاده از بخش لینک از فلیکر اضافه کردم:



Share


توجه داشته باشید که تمام ورودی در پروفایل گوگل شما نمایش داده میشن (ببینید) مگر این که خصوصی‌شون کنید.امکان خصوصی کردن نوشته‌ها برای گروه‌ها و افراد خاص وجود داره.


با استفاده از بخش Connected sites می‌تونید ورودی‌های مختلف رو به Buzz اضافه کنید.از توییتر و فرندفید گرفته تا استتوس‌های جی‌تاک:




کامنت برای Buzz های شما باعث میشه یه ایمیل به inbox اضافه بشه که همون ورودی رو با کامنت‌هاش نشون میده و همون جا می‌تونید کامنت بذارید.


در کل Google Buzz خیلی چیز جدیدی نداره.بیشتر این ویژگی‌ها رو توی فرندفید و بعد فیس‌بوک (به تقلید از فرندفید) دیدیم اما ترکیب شبکه‌ی اجتماعی با ایمیل می‌تونه خیلی عالی باشه.خیلی‌ها با توییتر و فرندفید آشنا نیستن و اکانت فیس‌بوک ندارن (یا دارن و فعال نیستن) اما جی‌میل دارن و هر روز بهش سر می‌زنن.احتمالاً Buzz در آینده باعث میشه این افراد هم به دوستان مجازی‌تون اضافه بشن.


خیلی با Buzz کار نکردم.اگه نکته‌ی جدیدی دیدم به همین پست اضافه می‌کنم.مطمئناً گوگل هم کم کم این سرویس رو کامل‌تر می‌کنه.باید منتظر موند و دید این سرویس می‌تونه کاربران جی‌میل رو جذب کنه یا نه.


پی‌نوشت ۱: یه مورد رو یادم رفت اضافه کنم.منوی بالای هر ورودی (سمت راست) رو هم ببنید.گزینه‌ها کارشون مشخصه Mute this post هم مثل Hide فرندفید کار می‌کنه.



پی‌نوشت ۲: گویا بلاک Buzz طوری نیست که اسم و کامنت‌های طرف مقابل پنهان بشن.شاید هم کار نمی‌کنه.امیدوارم این مورد زودتر درست بشه.


پی‌نوشت ۳: برای غیرفعال کردن Buzz پایین جی‌میل کنار turn off chat گزینه‌ی turn off buzz اضافه شده.می‌تونید با استفاده از این گزینه غیرفعالش کنید.



پی‌نوشت ۴: اگر کاربری برای ورودی‌های شما یا یکی از ورودی‌هایی که در بحثش شرکت کردید کامنت بذاره ورودی میاد توی inbox.این یه کم آزاردهنده است.چون راهی برای غیرفعال کردن این ویژگی پیدا نکردم یه فیلتر براش ساختم.برای ساخت فیلتر وارد تنظیمات جی‌میل و بخش Filters بشید و روی Create a new filter کلیک کنید.توی پنجره‌ای که باز میشه Buzz from رو در بخش Subject بنویسید و روی Next step کلیک کنید.Apply the label: رو تیک بزنید و از منوی جلوش New lable… رو انتخاب کنید و اسم برچسب جدید رو وارد کنید.Skip the Inbox (Archive it) رو هم تیک بزنید که ایمیل‌ها وارد inbox نشن.


حتماً به زودی این مشکل برطرف میشه چون بدجوری آزاردهنده است.


پی‌نوشت ۵: اگر کاربرانی ناشناس شما رو فالو می‌کنن بلاکشون کنید.این طوری نمی‌تونن ورودی‌های شما رو ببینن و متوجه هم نمی‌شن.وقتی وارد صفحه‌ی شما میشن همچنان دارن شما رو فالو می‌کنن اما با این پیغام رو می‌بینن: No buzz here!


باز گوگل، گوگل‌باز

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

گوگل‌باز هم اومد. از همون اول هم اعلام کرد که فعلاً برای یک درصد از کاربران جی‌میل فعالش کرده و برای بقیه تا هفته دیگه فعال می‌شه. اما من فکر می‌کنم این یکی از اون ترفندهای تبلیغاتی هست. تقریباً همه دوستای آنلاین من امروز گوگل‌بازدار شدن! اونهایی هم که نشدن دونه‌دونه دارن به این سیستم دعوت می‌شن.

به هر حال به نظر می‌رسه که گوگل این‌بار روی فرندفید چنگ انداخته. در واقع فرندفید با ورود گوگل‌باز دچار یه چالش اساسی می‌شه. من باز هم همون تئوری سابقم رو تکرار می‌کنم و این سرویس گوگل رو قدمی به جلو در جهت همین تئوری می‌دونم.

فکر می‌کنم گوگل با ارائه سرویس‌های رایگان قصد داره تا افراد بیشتری رو به سمت خودش بکشونه تا مجبور نباشه سرورهای مهم دیگه رو برای فهرست کردن مطالب جست‌وجو کنه. به عبارت دیگه اگه سرویسی ارائه بده که کاربرانش سایت‌های مشابه دیگه رو ول کنن و وارد سرویس و در نتیجه سرور خودش بشن، زمان و مشکلات کمتری برای ایندکس کردن نیاز داره. همه اینها یعنی کاربر بیشتر و درآمد بیشتر.

Google Buzz
فعلاً که همه هیجان‌زده گوگل‌باز هستن. گوگل‌بازی که در جاهای بسیاری با سرویس دیگه گوگل یعنی گوگل‌ویو هم‌پوشانی داره و هنوز مرزهاشون و کاربردهاشون به طور دقیق معلوم نیست. این هم یکی سرویس‌هایی هست که در کنار ‌گوگل‌پروفایل، قصد داره تا تکه‌های از دست داده توسط شبکه اجتماعی گوگل یعنی اورکات رو تکمیل کنه.



راديو فردا - اين بار گوگل، وارد دنيای پايگاه‌های اجتماعی می شود. «گوگل باز» (Google Buzz) ايده نوينی است از شرکت گوگل که ترکيبی است از ويژگی‌های پايگاه‌های اجتماعی نظير فيسبوک و تويتر.
اين بار گوگل، وارد دنيای پايگاه‌های اجتماعی می شود. «گوگل باز» (Google Buzz) ايده نوينی است از شرکت گوگل که ترکيبی است از ويژگی‌های پايگاه‌های اجتماعی نظير فيسبوک و تويتر. «گوگل باز» که از طريق پست الکترونيکی جی-‌ ميل قابل استفاده است، همانند فيسبوک و تويتر به کاربران امکان به روز رسانی و ارسال آزاد اطلاعات را می‌دهد. مطالب ارسال شده توسط «گوگل باز» بدون وقفه در دنيای مجازی قابل دسترسی خواهند بود و «گوگل باز» نيز همانند موتور جستجوی گوگل اين مطالب را به ترتيب اولويت رده‌ بندی خواهد کرد. همچنين «گوگل باز» به طور خود کار از طريق ميزان ارتباط کاربر با ساير کاربران فهرستی از دوستان را در اختيار کاربر قرار خواهد داد. بیشتر بخوانید: فيس‌بوک شش ساله شد اين طرح جديد بر روی اغلب سيستم‌های بی سيم قابل نصب است و دارای امکانات جنبی نظير شناخت صدا و «جی پی اس» را نيز می‌باشد. برادلی هورويتز،‌سخنگوی گوگل اعلام کرده است که اکنون اين طرح برای برخی از کاربران قابل دسترسی است و طی چند روز آينده در دسترس تمامی کاربران جی- ميل قرار خواهد گرفت. وی همچنين اشاره کرد که «گوگل باز» درهم ريختگی ساير سايت‌های شبکه‌ای را نخواهد داشت. هورويتز معتقد است که گوگل باز نحوه ارتباطات تجاری سراسر جهان را تغيير خواهد داد و می تواند در مراسلات و ارتباطات سازمانی نيز مورد استفاده قرار بگيرد. احتمالاً «گوگل باز» مدام دچار تغيير و تحول خواهد شد. مقامات گوگل می‌گويند از هم‌اکنون گسترش امکانات اين طرح را مد نظر قرار داده‌اند. عليرغم تشابهاتی که اين پديده جديد با ساير پايگاه‌های اجتماعی دارد، گوگل اعلام کرده است که دنباله‌روی هيچ مدلی نبوده است و آنچه که برای آن‌ها اهميت دارد نه رقيبان که توجه به خواست کاربران است.

نقش آفريني روي فنجان قهوه

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

ه20100130201
لذت نوشيدن يك فنجان قهوه دلچسب اگر با ديدن يك طرح زيبا بر روي آن همراه شود، دوچندان خواهد بود. :-)

20100130202

20100130203

20100130204

20100130205

20100130206

20100130207

20100130208

20100130209

20100130210

20100130211

20100130212