در تنظیمات جیمیل امکانی وجود دارد که با استفاده از آن میشود انتخاب کرد ایمیلتان را با استفاده از پروتکل امن داده ( SSL ) مرور کنید یا خیر.
در حالت معمول این پروتکل غیرفعال بوده و می‌بایست به صورت دستی آن را فعال می‌کردید .

امروز گوگل اعلام کرد که برای افزایش امنیت ، این تنظیم را برای همه ی کاربران به طور پیش فرض به صورت فعال قرار داده است. و نشانه آن نيز اضافه شدن حرف s در آدرس جي ميل بعد از حروف http است:
https://mail.google.com
گوگل می گوید این امکان امنیتی می تواند سرعت دسترسی شما را کمی کاهش دهد چراکه انتقال اطلاعات به صورت رمزنگاری شده کمی بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد لذا به پیشنهاد گوگل اگر از یک اینترنت اختصاصی استفاده می کنید و نگرانی از بابت امنیت در این خصوص ندارید! می توانید تنظیمات خود را به حالت قبلی برگردانید.

(البته با توجه به این موضوع که کاربران ایرانی عموماٌ از اینترنت اشتراکی استفاده می‌کنند و نگرانی زیادی بابت امنیت و حفظ اطلاعات خود دارند غیرفعال کردن این امکان اصلاً توصیه نمی‌شود)
به هر حال برای فعال یا غیرفعال کردن این امکان هر وقت که خواستید می‌توانید در جیمیل با مراجعه به بخش Settings و زبانه General و در قسمت Browser connection این تنظیم را تغییر دهید :


به نظر می‌رسد تلاش مستمر چین برای دستیابی به ایمیل‌های کاربران چینی ، در این تصمیم گوگل بی تاثیر نبوده است :
کمپانی گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کمپانی به همراه دست‌کم ۲۰ شرکت دیگر در اواسط ماه گذشته میلادی هدف حمله «بسیار پیچیده»ای از داخل کشور چین قرار گرفته است.

به گفته مسئولان کمپانی گوگل، هدف از این حمله اینترنتی دستیابی به ایمیل فعالان حقوق بشری چین مقیم در آمریکا و اروپا و خود چین بوده است. (اطلاعات بیشتر)