بی بی سی- گوگل می گوید به علت وجود حفره امنیتی در مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶، به پشتیبانی فنی از این مرورگر را تا اول مارس پایان می دهد.

به گفته گوگل بسیاری از این خدمات این شرکت مانند سایت های اسناد گوگل ( Google Docs) و خدمات طراحی سایت (Google Sites) از این تاریخ با اینترنت اکسپلورر ۶ سازگاری نخواهند داشت.

بر این اساس، عملکرد این سایت ها در اینترنت اکسپلورر ۶ دچار اختلال خواهد شد.

این شرکت به کاربران توصیه کرده است تا درصورت استفاده از اینترنت اکسپلورر ۶، مرورگر خود را هر چه زودتر ارتقا دهند.

کارشناسان می گویند مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶ که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد، به علت وجود یک حفره امنیتی در برابر حملات هکرها ضعف دارد.

گفته می شود هکرهای چینی با استفاده از همین ضعف امنیتی موفق به نفوذ به حساب های کاربری فعالان حقوق بشر در این کشور شده اند.

در پی اعلام گوگل درباره قطع پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۶، دولت های فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواسته اند تا رفع ایراد امنیتی این مرورگر، مرورگر دیگری را بر رایانه های خود نصب کنند.

حدود ۲۰ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶ استفاده می کنند.

مایکروسافت در واکنش به این اقدام گوگل، سه هفته پیش از موعد مقرر در جهت ارتقای امنیتی اینترنت اکسپلورر ۶ را اقدام کرده است.

راجن شث، از مدیران گوگل در وبلاگ این شرکت نوشت که مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر ۶ که نه سال از عمرش می گذرد قادر به انطباق خود با تحولات کنونی اینترنت نیستند و قادر "به اجرای موثر بسیاری از ویژگی های جدید اینترنت نیستند."

در این حال، بعضی از کارشناسان طراحی سایت هم خواستار حذف مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر ۶ هستند.

گروهی متشکل از ۷۰ شرکت اینترنتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به علت قدیمی بودن و محدودیت اینترنت اکسپلورر ۶، این مرورگر طراحان وب را در ارائه محصولات جدید محدود کرده است زیرا با استاندارد حدید اینترنت همخوانی ندارد.

مایکروسافت می گوید تا سال ۲۰۱۴ از این محصول خود پشتیبانی می کند.

این شرکت می گوید از سپتامبر گذشته از نقص امنیتی اینترنت اکسپلورر ۶ با خبر بوده و قصد داشته آن را در ماه فوریه برطرف کند.
کارشناسان می گویند انتشار چنین اخباری از اعتبار اینترنت اکسپلورر لطمه زده و مرورگر فایرفاکس را به رقیبی جدی برای این مرورگر تبدیل کرده است.

در حال حاضر ۴۵ درصد کاربران از نسخه های مختلف اینترنت اکسپلورر و ۴۰ درصد از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند.