بابا سعید

گوگل دیگرازاینترنت اکسپلورر۶ پشتیبانی نمی کند

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

بی بی سی- گوگل می گوید به علت وجود حفره امنیتی در مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶، به پشتیبانی فنی از این مرورگر را تا اول مارس پایان می دهد.

به گفته گوگل بسیاری از این خدمات این شرکت مانند سایت های اسناد گوگل ( Google Docs) و خدمات طراحی سایت (Google Sites) از این تاریخ با اینترنت اکسپلورر ۶ سازگاری نخواهند داشت.

بر این اساس، عملکرد این سایت ها در اینترنت اکسپلورر ۶ دچار اختلال خواهد شد.

این شرکت به کاربران توصیه کرده است تا درصورت استفاده از اینترنت اکسپلورر ۶، مرورگر خود را هر چه زودتر ارتقا دهند.

کارشناسان می گویند مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶ که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد، به علت وجود یک حفره امنیتی در برابر حملات هکرها ضعف دارد.

گفته می شود هکرهای چینی با استفاده از همین ضعف امنیتی موفق به نفوذ به حساب های کاربری فعالان حقوق بشر در این کشور شده اند.

در پی اعلام گوگل درباره قطع پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۶، دولت های فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواسته اند تا رفع ایراد امنیتی این مرورگر، مرورگر دیگری را بر رایانه های خود نصب کنند.

حدود ۲۰ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶ استفاده می کنند.

مایکروسافت در واکنش به این اقدام گوگل، سه هفته پیش از موعد مقرر در جهت ارتقای امنیتی اینترنت اکسپلورر ۶ را اقدام کرده است.

راجن شث، از مدیران گوگل در وبلاگ این شرکت نوشت که مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر ۶ که نه سال از عمرش می گذرد قادر به انطباق خود با تحولات کنونی اینترنت نیستند و قادر "به اجرای موثر بسیاری از ویژگی های جدید اینترنت نیستند."

در این حال، بعضی از کارشناسان طراحی سایت هم خواستار حذف مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر ۶ هستند.

گروهی متشکل از ۷۰ شرکت اینترنتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به علت قدیمی بودن و محدودیت اینترنت اکسپلورر ۶، این مرورگر طراحان وب را در ارائه محصولات جدید محدود کرده است زیرا با استاندارد حدید اینترنت همخوانی ندارد.

مایکروسافت می گوید تا سال ۲۰۱۴ از این محصول خود پشتیبانی می کند.

این شرکت می گوید از سپتامبر گذشته از نقص امنیتی اینترنت اکسپلورر ۶ با خبر بوده و قصد داشته آن را در ماه فوریه برطرف کند.
کارشناسان می گویند انتشار چنین اخباری از اعتبار اینترنت اکسپلورر لطمه زده و مرورگر فایرفاکس را به رقیبی جدی برای این مرورگر تبدیل کرده است.

در حال حاضر ۴۵ درصد کاربران از نسخه های مختلف اینترنت اکسپلورر و ۴۰ درصد از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند.

زن و شوهرها در گوگل دنبال چي ميگردند

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

مقايسه پيشنهادهاي گوگل هنگام وارد كردن عبارات مورد نظر در هنگام جستجو نتايج جالبي را در مورد بيشترين مشكلات رايج همسران كه آنها را وادار به استفاده از گوگل براي يافتن راه حل نموده است ميدهد كه مرور آن خالي از لطف نيست:

 براي انجام جستجوهاي مشابه ازاين لينك استفاده كنيد :

لينك منبع

چرخه زندگي

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

بي سوادان قرن بيست و يكم

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

بي سوادان قرن بيست و يكم کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند،
بلکه کسانی هستند که نمی توانند بیاموزند که آموخته های کهنه را
دور بریزند و دوباره بیاموزند.

تصاویر زیبا از تجلی یک اراده

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

spirit

ایرانتو: ديتون هنسي پسر بچه 11 ساله اهل ویرجینای آمریکا است که از سال های اولیه تولد بدلیل ابتلا به نوعی بیماری، چهار دست و پای خود را از دست داده است. اما اراده و روحیه قوی او باعث نشده که نواقص جسمی، زندگی عادی و شاد او را بر هم زند. او هم اکنون یک کشتی گیر خوب است و به تنهایی در محل اطراف خانه به اسکیت می پردازدیا سوار اسکوتر خود می شود.


dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

dayton_amputee

بلاگبان

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

روزگاری وبلاگستان فارسی چنان کوچک بود که تعداد وبلاگ‌های موجود در آن، بیش از تعداد انگشتان یک دست نبود. اما در این روزها این جامعه آن چنان بزرگ شده که حتی اگر سال‌ها وقت صرف کنیم، دیگر نمی‌توان محتوای همه وبلاگ‌های موجود را خواند. در این میان تغییرات بسیاری در روش‌های وبلاگ‌نویسی و وبلاگ‌خوانی به وجود آمده است و سرویس‌های وب دویی نیز باعث شده‌اند تا سبک و سیاق تازه‌ای در وبلاگستان فارسی ایجاد شود.
از طرف دیگر با ظهور سرویس‌های وب دو در کنار گسترش کمّی محتوای فارسی روی وب، این تصور را ایجاد می‌کند که کیفیت از کمیت عقب مانده و به نظر می‌رسد که سایت‌های سرویس‌دهنده وب 2 فارسی نیز نتوانسته‌اند آن گونه که باید و شاید گزینه‌های مناسبی را در اختیار مخاطبان و کاربران و حتی تولیدکنندگان همان محتوا قرار دهند. اینجاست که کمبودی به چشم می‌آید. خلائی که بلاگبان سعی دارد تا حد امکان برطرفش کند.

بلاگبان چیست؟

بلاگبان، پروژه‌ای است که هدفش، جمع‌آوری و دسته‌بندی وبلاگ‌های وبلاگستان فارسی و انتخاب برترین مطالب توسط خود وبلاگ‌نویسان است. سامانه‌ای که نمی‌خواهد تمام این مراحل را به طور خودکار انجام دهد. در واقع سعی دارد تا خدماتش با کمک کاربرانش به نتیجه‌ای واقعی‌تر نزدیک باشد.
از ویژگی‌های بلاگبان این است که وبلاگ‌نویسان با رای دادن، برترین مطالب بلاگستان را انتخاب می‌کنند تا علاقمندان بتوانند راحت‌تر به پست‌های مفید بلاگستان دسترسی پیدا کنند. تفاوت این سیستم با وب‌سرویس‌هایی مانند بالاترین یا دنباله، این است که مطالب وبلاگ‌ها مستقیماً پس از انتشار از طریق خوراک‌شان وارد بلاگبان می‌شوند و نیاز به ارسال کاربر نیست.
لازم به ذکر است که هر وبلاگ در بلاگبان، یک صفحه‌ی اختصاصی دارد که حاوی تمام پستهای آن وبلاگ می‌باشد. مثلاً صفحه بابا سعيد در بلاگبان اینجاست،
مدیران بلاگبان امين ثابتي و نیما اکبرپور هستند که کلیه‌ی امور مربوط به بلاگبان را انجام می‌دهند. بلاگبان کاملا مستقل است و به هیچ جا وابسته نیست. این بدان معناست که بلاگبان و مدیران آن سعی نمی‌کنند که دیدگاه و یا وبلاگی را حذف کنند و تنها بر مبنای تمام قوانینی که در بلاگبان به روشنی آمده است، عمل می‌کنند.

علاوه بر وبلاگ نویسان این سایت برای مابقی افراد هم بسیار مفید خواهد بود چرا که مطالب مورد نظر خود را خیلی سریع تر از حد انتظار پیدا و وقت کمتری را تلف خواهند کرد .
0c63508c8a3cd8f8673b3d1fff14d274

چرخهاي زندگي

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

محاسبه نمره آيلتس IELTS SCORE

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد


يكي از مهمترين سوالات براي كساني كه خود را براي آزمون IELTS آماده ميكنند، نحوه محاسبه نمره هريك از موارد آزمون ميباشد.
سايت رسمي آزمون IELTS در اين مطلب نحوه استخراج نمره در مقايسه با تعداد پاسخهاي صحيح هر آزمون را اعلام نموده است كه بطور خلاصه به اين صورت ميباشد:
بخش Reading  و  Listening :
در هر كدام از بخشهاي فوق 40 سوال مطرح ميشود كه براي هر پاسخ صحيح يك نمره منظور ميگردد. در ضمن در آزمون IELTS نمره منفي مطرح نمي باشد. نمره نهايي هر آزمون نيز با توجه به تعداد پاسخهاي صحيح از جدول زير استخراج ميگردد:

بخش Writing و  Speaking :
در اين دو بخش ممتحن با توجه به پارامترهاي استاندارد به ارزيابي و محاسبه نمره داوطلب اقدام ميكند.بايد توجه داشت كه در Writing  گرامر، املا و تعداد صحیح کلمات مهم بوده و اشتباه در هر یک از موارد فوق، باعث پايين آمدن نمره داوطلب ميگردد.

محاسبه نمره نهايي يا Overal Band Score :
 نمره نهايي يك داوطلب از محاسبه ميانگين نمره وي در هريك از چهار مهارت اعلام ميگرر. البته اين نمره بصورت مضربي از 0.5 گرد ميگردد. به مثالهاي زير دقت كنيد:
1- داوطلبي كه در هريك از چهار مهارت نمرات زير را كسب كرده است:
6.5 for Listening, 6.5 for Reading, 5.0 for Writing and 7.0 for Speaking
نمره نهايي وي 6.5 خواهد شد:
(25 ÷ 4 = 6.25 = Band 6.5).

2- داوطلبي كه در هريك از چهار مهارت نمرات زير را كسب كرده است:
4.0 for Listening, 3.5 for Reading, 4.0 for Writing and 4.0 for Speaking
 نمره نهايي وي 4 خواهد شد:
(15.5 ÷ 4 = 3.875 = Band 4.0).

 3- داوطلبي كه در هريك از چهار مهارت نمرات زير را كسب كرده است:
6.5 for Listening, 6.5 for Reading, 5.5 for Writing and 6.0 for Speaking
 نمره نهايي وي 6 خواهد شد:
(24.5 ÷ 4 = 6.125 = Band 6).
دانلود و مطالعه اين مطلب جهت آشنايي با نحوه تهيه سوالات آزمون IELTS نيز خالي از لطف نيست:

عرضه خدمات وایمکس ایرانسل در ۷ شهر ایران

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به گزارش روابط عمومی ایرانسل،  سرویس جدید وایمکس به مناسبت سی‌‌‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، برای اولین بار در ایران با پهنای باندهایی بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه، در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس راه اندازی و عرضه آن آغاز شد.
  متقاضیان می‌توانند با استفاده از وایمکس ایرانسل و تنها از طریق یک مودم وایمکس و با استفاده از رایانه خود، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشند.
مشترکین این سرویس نوین و منحصر به فرد همیشه و در هر مکانی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل باشد، به اینترنت با سرعت و استانداردی مناسب دسترسی خواهند داشت. ایرانسل امکان دسترسی و بهره‌مندی از این سرویس منحصر به فرد را در تمامی شهرها و مناطقی که تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل هستند، فراهم کرده است. برای استفاده از وایمکس ایرانسل، نیازی به نزدیکی و یا دید مستقیم نسبت به آنتن ارسال کننده نیست و با بهره گیری از انواع مودم‌های وایمکس ایرانسل، امکان دسترسی به این سرویس چه در داخل ساختمان و چه در فضای باز فراهم خواهد بود.
هزینه اندک توسعه و نگهداری، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنیت بالای شبکه، یکپارچگی مودم، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفیت تجارت الکترونیک، عدم نیاز به کابل‌کشی و خطوط تلفن از جمله مزایا و برتری‌های فناوری وایمکس به شمار می‌روند.
براساس این گزارش، ثبت نام آسان، عرضه پهنای باندهای مختلف بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت و بر ثانیه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزینه‌ها، امکان پرداخت هزینه اینترنت از طریق کارت‌های شارژهای ایرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندین مودم برای یک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خرید در صورت عدم رضایت کاربر و پشتیبانی نصب و راه‌اندازی مودم‌های وایمکس از جمله مزایای اشتراک وایمکس ایرانسل هستند.
براساس اعلام ایرانسل، در فاز بعدی، خدمات پیشرفته تلفن اینترنتی (VoIP) نیز به کاربران خانگی و تجاری وایمکس ایرانسل عرضه خواهد شد.
به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعرفه‌های استفاده از سرویس وایمکس، از تاریخ ۱ تا ۲۲ بهمن ماه، به صورت تشویقی ارائه شده و پس از این تاریخ، مشترکین این سرویس می‌توانند در صورت تمایل و تا هر زمان که مایل باشند، با همان طرح تعرفه فعال به استفاده از سرویس وایمکس ایرانسل ادامه داده و یا در غیر این صورت، با انتخاب یکی از طرح‌های تعرفه تشویقی جدیدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، نسبت به تغییر طرح تعرفه خود اقدام کنند. طرح تعرفه در واقع بسته‌ای است متشکل از سرعتی که مشترک برای اتصال انتخاب می‌کند و میزان ترافیک ماهانه‌ای که مایل به استفاده از آن می‌باشد، بعنوان مثال مشترکین، امکان انتخاب طرح تعرفه‌ای با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت را خواهند داشت.
کاربران وایمکس ایرانسل می‌توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان دو گزینه اشتراک اعتباری و یا دائمی یکی را انتخاب کنند. همچنین تمامی کاربران این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می‌توانند در هر زمان به ریز صورتحساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند.
هزینه آبونمان ماهیانه استفاده از این سرویس با سرعت ۱۲۸کیلوبیت برثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۱۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۴۵۰هزار ریال می‌باشد. این تعرفه برای سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۲۹۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۸۵۰هزار ریال می‌باشد.
هزینه آبونمان ماهیانه سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه با ۴ گیگابایت ترافیک رایگان ۳۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال خواهد بود.
هزینه آبونمان ماهیانه این سرویس برای سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۱۰ گیگابایت ترافیک رایگان ۸۰۰هزار ریال و برای استفاده با ترافیک نامحدود دو میلیون ریال می‌باشد. این تعرفه برای سرعت ۲ مگابیت برثانیه با ۲۰ گیگابایت ترافیک رایگان، یک میلیون ۴۰۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود سه میلیون و ۶۰۰هزار ریال می‌باشد.
گفتنی است امکان استفاده از ترافیک اضافه با تعرفه ۱۰۰ریال به ازای هر مگابایت به عنوان نرخ مصرف آزاد و یا خرید بسته‌های افزایشی ۱، ۲، ۳، ۵ و یا ۱۰ گیگابایتی برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی وایمکس ایرانسل فراهم شده است.
زمانی که میزان مصرف مشترک یکی از طرح‌های تعرفه پایه، بیش از میزان حجم اینترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابی وی باشد یا زمانی که وی احتمال می‌دهد در یک بازه زمانی نیاز به حجم بیشتری ترافیک خواهد داشت، می‌تواند میزان ترافیک طرح تعرفه پایه خود را با استفاده از بسته افزایشی، اضافه کند. بسته های افزایشی وایمکس ایرانسل حجم مشخصی از میزان دسترسی به اینترنت هستند که به وسیله آنها می‌توان با بهای تخفیفی و برای مدت زمانی محدود، حجم ترافیک طرح تعرفه اولیه انتخابی خود را افزایش داد. به عنوان مثال، مشترکین وایمکس ایرانسل با سرعت ۶۴کیلوبیت بر ثانیه می‌توانند با پرداخت مبلغ ۷۲هزار و ۸۱۶ ریال یک بسته افزایشی یک گیگابایتی خریداری و استفاده کنند.
براساس این اطلاعیه، در حال حاضر مودم‌های وایمکس ایرانسل در دو نوع داخلی و فضای باز عرضه می‌شوند که مودم‌های داخلی، با ابعادی کوچکتر و قابلیت نصب و کاربرد بسیار آسان، متناسب با فضای منزل و یا دفاتر کار کوچک طراحی شده‌اند. مودم فضای باز که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد، به علت قدرت بالا در دریافت و ارسال امواج، برای مکان‌هایی که به علت فشردگی ساختمان‌ها، پیچیدگی ساخت و ساز و یا دلایل دیگر، فرکانس‌ها ضعیف‌تر است، طراحی شده و توصیه می‌شود.
درحال حاضر مودم داخلی ایرانسل با بهای یک میلیون و ۱۰۰هزار ریال و مودم فضای باز با بهای دو میلیون و ۲۰۰هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.
اطلاعات بیشتر درخصوص فناوری وایمکس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌های تعرفه متنوع، بسته‌های افزایشی و مصرف آزاد، نحوه تهیه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرویس وایمکس ایرانسل در وب‌‌سایت رسمی این شرکت قابل مشاهده می‌باشد.


زنی را می شناسم من

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد






فریبا شش بلوکی در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شده‌است و ساکن کرج می‌باشد . او از سن ۱۴ سالگی شعر می‌گفت اما اولین اثر خود را در سال ۱۳۸۳ به چاپ رسانید . نخستین مجموعه شعر وی شبانه نام دارد. او هم قالب کلاسیک را تجربه کرده و هم به سبک نیمایی و سپید شعر گفته‌است .



 

زنی را می شناسم من
که شوق بال و پر دارد
ولی از بس که پر شور است
دو صد بیم از سفر دارد

زنی را می شناسم من
که در یک گوشه ی خانه
میان شستن و پختن
درون آشپزخانه

سرود عشق می خواند
نگاهش ساده و تنهاست
صدایش خسته و محزون
امیدش در ته فرداست

زنی را می شناسم من
که می گوید پشیمان است
چرا دل را به او بسته
کجا او لایق آنست

زنی هم زیر لب گوید
گریزانم از این خانه
ولی از خود چنین پرسد
چه کس موهای طفلم را
پس از من می زند شانه؟

زنی آبستن درد است
زنی نوزاد غم دارد
زنی می گرید و گوید
به سینه شیر کم دارد

زنی را با تار تنهایی
لباس تور می بافد
زنی در کنج تاریکی
نماز نور می خواند

زنی خو کرده با زنجیر
زنی مانوس با زندان
تمام سهم او اینست
نگاه سرد زندانبان

زنی را می شناسم من
که می میرد ز یک تحقیر
ولی آواز می خواند
که این است بازی تقدیر

زنی با فقر می سازد
زنی با اشک می خوابد
زنی با حسرت و حیرت
گناهش را نمی داند


زنی واریس پایش را
زنی درد نهانش را
ز مردم می کند مخفی
که یک باره نگویندش
چه بد بختی چه بد بختی

زنی را می شناسم من
که شعرش بوی غم دارد
ولی می خندد و گوید
که دنیا پیچ و خم دارد

زنی را می شناسم من
که هر شب کودکانش را
به شعر و قصه می خواند
اگر چه درد جانکاهی
درون سینه اش دارد

زنی می ترسد از رفتن
که او شمعی ست در خانه
اگر بیرون رود از در
چه تاریک است این خانه

زنی شرمنده از کودک
کنار سفره ی خالی
که ای طفلم بخواب امشب
بخواب آری
و من تکرار خواهم کرد
سرود لایی لالایی

زنی را می شناسم من
که رنگ دامنش زرد است
شب و روزش شده گریه
که او نازای پردرد است

زنی را می شناسم من
که نای رفتنش رفته
قدم هایش همه خسته
دلش در زیر پاهایش
زند فریاد که بسه

زنی را می شناسم من
که با شیطان نفس خود
هزاران بار جنگیده
و چون فاتح شده آخر
به بدنامی بد کاران
تمسخر وار خندیده

زنی آواز می خواند
زنی خاموش می ماند
زنی حتی شبانگاهان
میان کوچه می ماند

زنی در کار چون مرد است
به دستش تاول درد است
ز بس که رنج و غم دارد
فراموشش شده دیگر
جنینی در شکم دارد

زنی در بستر مرگ است
زنی نزدیکی مرگ است

سراغش را که می گیرد
نمی دانم؟
شبی در بستری کوچک
زنی آهسته می میرد

زنی هم انتقامش را
ز مردی هرزه می گیرد
...
زنی را می شناسم من

مجموعه تصاویر زلزله مهیب در کشور هائیتی

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد