بابا سعید

مراقب ایمیل هاي تقلبی هک کردن اکانت گوگل باشید

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به نقل از سايت ايران گت

امروز صبح که اومدم جی میل رو چک کنم دیدم یک نامه تحت عنوان
Warning! please check again : iranget 
از طرف گوگل برام اومده ! از تعجب شاخ درآوردم .ایمیل رو باز کردم و دیدم توش بهم اخطار داده که:
To protect your account, you need to confirm your password periodically
برای محافظت از اکانت خود باید به صورت دوره ای پسورد خود را تاييد کنید !!!
داخل ایمیل هم 2 تا لینک قرار داده شده بود که به صفحه لاگین گوگل هدایت می شدند.




f
You email not confirm. please check again confirm link: 
Why am I being asked for my password?
To protect your account, you need to confirm your password periodically.
Some Gmail services, such as Gmail Mail and Gmail Address Book, require you to periodically enter your password even though you are already signed in. We do this to protect your personal information.
You can adjust the length of time before password prompting–up to two weeks–by visiting Account Info and clicking on the Edit link for Member Information. (more)
For your security, we will always prompt you for your password when accessing sensitive personal information, like Account Info.
Warning ! : Please verify your password gmail
- The Gmail Team
با کمی دقت متوجه میشید که این لینک ها به یک سایت که شبیه صفحه لاگین گوگل طراحی شده و بر روی یک هاست رایگان قرار شده متصل می شوند و اگر نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید پس از لاگین کردن وارد صفحه اصلی گوگل خواهید شد و اکانت گوگل خود را 2 دستی تقدیم آقای و یا خانم ! هکر کرده اید.
این روش کثیف هک کردن به Fake page نیز معروف است.
فایل PHP که عملیات اکشن را انجام میدهد بر روی این هاست قرار گرفته است : http://blog2323.ueuo.com/.
پس اگر با ایمیلی شبیه به این مواجه شدید مراقب باشید تا اکانت خود را از دست ندهید و آن را به صورت یک PISHING به گوگل گزارش دهید…
برای این کار باید بر روی گزینه زیر کلیک کنید :
pishing

امنیت در جی میل

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

سناریو اول :

در گذشته نه چندان دور هکرها بعد از هک کردن یک آدرس ایمیل ، پسورد آن را عوض میکردند تا صاحب ایمیل متوجه هک شدن ایمیل خود شود اما امروزه روز ، هکرها تمایلی به خود نمایی ندارند و سعی می کنند همچون روحی در ایمیل شما حضور داشته باشند و آرام آرام به اطلاعات شما دست پیدا کنند و شاید شما هیچ گاه متوجه این موضوع نشوید.

سناریو دوم :

فرض کنید به کافی نت رفته اید و یا خانه ای یک آشنا و بر روی کامپیوتر آن ها ایمیل خود را چک کرده اید ولی فراموش کرده اید که از ایمیل خود خارج (signout) شوید و خب این یعنی اینکه آن افراد می توانند به ایمیل شمادسترسی پیدا کنند ، حال نمی توانید به آن محل برگرید چطور جلوی ورود آن افراد را بگیرید.

راه حل :

این راه حل مختص جی میل است . باید به پایین صفحه جی میل خود بروید در آنجا خطی وجود دارد که
آخرین باری را که از جی میل استفاده کردید و در اصل وارد آن شدید را نوشته و این یعنی شما می توانید متوجه شویدکه آیا کسی به جز شما وارد شده یا نه .

جی میل

اما برای اینکه به جزئیات بیشتری پی ببریم و بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم در جلوی همین خط بر روی لینک Details کلیک کنید در این هنگام پنجره ای باز میشود که به ما امکانات و جزئیات بیشتری درباره آخرین ورودهای به جی میل نمایش میدهد.

جی میل

در این صفحه لیستی از آخرین ورودها به ایمیل شما ، IP فردی که وارد شده — که خود شما باید باشید — زمان ورود به ایمیل نمایش داده شده همچنین IP حال حاضر شما نیز نمایش داده میشه که در زیر این لیست هست .

برای اینکه اگر در کامیپوتر جای دیگری و یا مثلآ موبایل و وسیله ای ایمیل خود را چک کرده اید و فراموش کردید که از ایمیل خود خارج شوید برای اینکه از روی کامیپوتر خود این کار را انجام دهید کافیست در این صفحه بر رویدکمه Sign out all other Sessions کلیک کنید تا این کار صورت بگیرد.

در هر صورت امنیت و حفاظت از ایمیل خود را همواره جدی بگیرید با امکانات مدرنی که Gmail فراهم میکند چنین کاری شدنی هست.

مشکل جی میل و اینترنت کند

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

برای شما هم پیش اومده که سرعت اینترنت کند هست و نیاز هست چک کنید که ایمیل جدیدی براتون رسیده یا نه.
بهترین روش این است که از فید ایمیل های نخوانده )که در جیمیل با unread نشانه گذاری شده اند( ایمیل ها رو چک کنید.
برای این کار باید از این آدرس استفاده کنید :
این آدرس رو نمی تونید به فید خوان های مثل گوگل ریدر بدهید چون که این آدرس محافظت شده میباشد .
بهترین کار این است که این آدرس رو در مرورگرتون Bookmark کنید .


این ای‌میل فقط برای من ارسال شده؟

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

خیلی اوقات برای ما پیش میاد که می‌خوایم در جی‌میل متوجه بشیم که ایمیلی که برامون ارسال شده فقط برای ما ارسال شده یا اینکه همزمان برای چند نفر دیگه ارسال شده.یا بدتر از اون اینکه ایمیل مزبور برای یک لیست بلند بالا ارسال شده و همچین هم ایمیل شخصی دریافت نکردیم.
از اونجای که جی‌میل صدها ویژگی داره برای این مورد هم یک راه‌کار خوب در نظر گرفته. برای این موضوع مراحل زیر رو طی کنید :
۱ - وارد جی‌میل بشید و از بالای صفحه بر روی settings کلیک کنید.
۲ - در صفحه‌ای که باز می‌شه کافیه بخش personal level indicators رو پیدا کنید.
۳ - این مورد تنها دو گزینه داره که به شکل پیش‌فرض انتخاب نیست شما کافیه show indicators رو تیکبزنید و تمام.مثل تصویر زیر:

gmail

حالا این تنظیم چی‌کار می‌کنه ؟

وقتی وارد inbox خودتون بشید، جلوی هر ایمیلی علامتی نمایش داده می‌شه که هر کدوم یک معنی دارن به این شکل :
<< : این علامت یعنی اینکه فقط و فقط برای شما ارسال شده.
< : این علامت یعنی ایمیل برای شما و چند نفر محدود دیگه ارسال شده
[بدون هیچ علامتی] : اگه جلوی ایمیل شما هیچ علامتی نباشه یعنی ایمیل برای افراد زیادی ارسال شده.
جی‌میل

به عنوان مثال در تصویر بالا شما علامت‌های توضیح داده شده را قبل از عنوان ایمیل مشاهده می‌کنید.
جای که با شماره ۱ نمایش داده شده یعنی این ایمیل تنها برای من ارسال نشده ولی در قسمت شماره ۲ یعنی ایمیل تنها برای من ارسال شده.

ارسال ایمیل به یک گروه از افراد در جي ميل

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد


ارسال ایمیل گروهی امکانی است که هر از گاهی ممکن است مورد نیاز باشد. برای ارسال ایمیل به یک گروه باید اول گروه مورد نظر خود را بسازید و در Gmail باید کار را از دفترچه آدرس گوگل شروع کنید. در گوگل یک مکان مرکزی برای مدیریت آدرسهای مورد استفاده شما وجود دارد که در آدرس google.com/contacts قرار دارد. تمام آدرسهایی را که در این دفترچه آدرس دارید قابل استفاده در محصولات دیگر گوگل مانند ویو نیز هست. برای ادامه کار پس از مراجعه به دفترچه آدرس خود در گوگل باید یک گروه بسازید. برای این کار بر روی نمادی که تصویر دونفر بر روی آن نقش بسته کلیک کرده و نام گروه را در پنجره ظاهر شده تایپ کنید و در آخر بر روی OK کلیک کنید. به همین سادگی شما یک گروه ساخته اید.







حالا باید اعضاء این گروه را مشخص کنیم. برای این کار آدرسهایی را که می خواهید عضو این گروه باشند را انتخاب کرده و سپس بر روی منوی Groups کلیک کرده و از بخش Add too نام گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بدین ترتیب آدرسهای انتخاب شده به گروه مورد نظر شما افزوده می شود.





برای ارسال ایمیل گروهی در Gmail کافیست بر روی گزینه To کلیک کنید و از پنجره ظاهر شده، از منوی کشویی My contacts نام گروه مورد نظر را انتخاب کرده و اگر می خواهید ایمیل برای همه اعضاء این گروه ارسال شود بر روی All کلیک کنید. با این کار تمام اعضاء این گروه به بخش To افزوده می شوند. در آخر هم می توانید بر وری Done کلیک کنید.



به این شکل تنها با چند کلیک می توانید یک ایمیل را برای تمام اعضاء یک گروه اراسال کنید البته این به شرطی است که قبلا تمام تماسهای خود را مرتب کرده باشید.

گربه هیز

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

Microsoft Security Essentials بهترين آنتي ويروس رايگان

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد




آخرين تست انجام شده توسط AV-Comparatives.org نه تنها به Microsoft Security Essentials عنوان بهترين ويروس كش رايگان را داد، بلكه آن را بهترين ويروس كش از نظر سرعت اجرا نيز انتخاب كرد.
نتايج اين بررسي را در اينجا ميتوانيد بخوانيد.

گزارش كامل اين تست نيز از آدرس زير قابل دريافت است:Performance Tests

براي دانلود آخرين ورژن ويروس كش مايكروسافت هم از آدرسهاي زير استفاده كنيد:


با وایمکس بیشتر آشنا شوید

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

خیلی از کاربران اینترنت زمانی را به یاد دارند که توسط مودم‌های دیال‌آپ به شبکه‌ی پهناور اینترنت وصل می‌شدند و از این دنیای مجازی استفاده می‌کردند. در آن زمان حجم اطلاعات بسیار بسیار کم بود و اکثر وب‌سایت‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه به صورت کامل بارگذاری می‌شدند. رفته‌رفته دامنه‌ی اطلاعات و نیاز کاربران افزایش یافت و این باعث شد تا نوآوری‌های جدیدی در زمینه‌ی ارتباطات به‌وجود آید. برای مثال فناوری‌های DSL و کابل‌های نوری از جمله‌ی این فناوری‌های جدید در زمینه‌ی تبادل اطلاعات با سرعت بالاتر بود. اما همگی می‌دانیم که در دنیای فناوری اطلاعات تلاش برای نوآوری و بهتر شدن روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود.

آشنایی با وایمکس



Wimax Logo
Wimax Logo

همان‌طور که می‌دانید بعضی از فناوری‌های ارتباطی نظیر کابل‌های نوری، هزینه‌های بسیار بالایی دارند و این خود یک نقطه ضعف برای این نوع فناوری‌ها به حساب می‌آید. در کشورهای در حال توسعه که دارای اقتصاد خوبی نیستند، استفاده از چنین فناوری با این هزینه‌ی گزاف مقرون به صرفه نخواهد بود. این خود مسئله‌ای برای پیدایش نوع جدیدتری از فناوری‌های ارتباطی شد که هم هزینه‌ی کمتری داشت و هم سرعت تبادل اطلاعات بالاتر بود. این نوآوری وایمکس نام گرفت. در حقیقت وایمکس یک فناوری جدید ارتباطی از نوع بی‌سیم با پهنای باند وسیع می‌باشد. به بیان تخصصی‌تر، وایمکس نسل دوم پروتکل‌های ارتباطات بی‌سیم می‌باشد که از پهنای باند بالاتری استفاده می‌کند و از تداخل امواج جلوگیری می‌کند؛ که از این طریق می‌توان برای افزایش سرعت انتقال داده‌ها در مسافت‌های زیاد بهره برد.



چگونگی اتصال به وایمکس
چگونگی اتصال به وایمکس

پروتکل‌های وایمکس که توسط موسسه‌ی IEEE تعیین شده‌است، تحت استاندارد ۸۰۲.۱۶ می‌باشد که دارای چندین زیر مجموعه می‌باشد. از بین زیر مجموعه‌های این استاندارد، ۲ زیر مجموعه کاربرد بیشتری دارند که شامل استاندارد ۸۰۲.۱۶d برای تجهیزات ثابت و استاندارد ۸۰۲.۱۶e برای تجهیزات موبایل و ثابت می‌باشد.

فناوری ارتباطی وایمکس دارای مزیت‌های زیادی از جمله:

  • عدم وجود محدودیت مکانی: به این معنی که کاربر از طریق وایمکس می‌تواند در سراسر منطقه‌ی تحت پوشش این شبکه، از سرویس استفاده کند.
  • امنیت بالا: در این نوع فناوری ارتباطی، داده‌ها در فضا به صورت بسته منتقل می‌شوند که بر روی هر بسته رمزگذاری می‌شود و دسترسی به این داده‌ها تنها توسط کاربر عضو شبکه امکان‌پذیر خواهد بود.
  • خدمات ارزش افزوده: در فناوری ارتباطی وایمکس کاربر علاوه بر استفاده از اینترنت، می‌تواند از خدماتی همچون: تلفن اینترنتی (VoIP)، شبکه‌ی اختصاصی مجازی ( VPN)، انتقال داده‌ها همچون فایل‌های موسیقی، تصویری، ویدئویی و … و بسیاری موارد دیگر استفاده کند.
  • در بلایای طبیعی: به علت برد بالای امواج در فناوری ارتباطی وایمکس، نباید نگران از دسترس خارج شدن آن به هنگام وقوع بلایای طبیعی باشیم. برای مثال در سال ۲۰۰۴ و در جریان سونامی که در اندونزی رخ داد، تنها راه ارتباطی فقط وایمکس بود.
  • در تلفن‌های همراه: همان‌طور که اشاره شد با استفاده از استاندارد ۸۰۲.۱۶e می‌توان از وایمکس در تلفن همراه نیز استفاده کرد. البته تلفن همراه هم باید از این استاندارد پشتیبانی کند. از جمله تلفن های همراهی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند می‌توان به SAMSUNG SPH-P9000 ،HTC max 4G و NOKIA N810 اشاره کرد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایای فناوری ارتباطی وایمکس بودند که اشاره شد.


نمونه ای از آنتن های وایمکس
نمونه ای از آنتن های وایمکس

وایمکس در ایران

کشور عزیزمان ایران از جمله کشورهای در حال توسعه می‌باشد که برای توسعه‌ی همه جانبه‌ی فناوری ارتباطات پرسرعت، استفاده از وایمکس امری ضروری به نظر می‌رسد. از این رو سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور در تابستان سال ۱۳۸۶، اقدام به مطالعات اولیه برای صدور مجوز وایمکس نمود و بعد از گذشت حدودا یک سال در تیر ماه سال ۱۳۸۷، مزایده‌ی وایمکس در کشور برگزار گردید و در اسفند ماه همان سال، پروانه‌ی برندگان مزایده‌ی وایمکس اعطا شد.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، قرار است در فاز اول، خدمات وایمکس را در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کرج ارائه کند.

پربيننده ترينهاي يوتيوپ

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد


امسال آمار مشاهده ويدئوهاي آنلاين از سالهاي قبل بسيار بيشتر بود. يوتيوب براي اولين بار بطور رسمي آمار پربيننده ترينهاي خود را منشر كرده است. مشاهده مجدد آنها خالي از لطف نيست:

Most Watched YouTube videos (Global):
1. Susan Boyle - Britain's Got Talent (120+ million views)
2. David After Dentist (37+ million views)
3. JK Wedding Entrance Dance (33+ million views)
4. New Moon Movie Trailer (31+ million views)
5. Evian Roller Babies (27+ million views)

Most Watched music videos on YouTube (Global)*:
1. Pitbull - I Know You Want Me (82+ million views)
2. Miley Cyrus - The Climb (64+ million views)
3. Miley Cyrus - Party In The U.S.A (54+ million views)
4. The Lonely Island - I'm On A Boat (48+ million views)
5. Keri Hilson - Knock You Down (35+ million views)

Up! انیمیشن

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

نمونه رزومه (Resume Sample)

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

رزومه نویسی یا به عبارت دیگر تهیه سابقه کار در استخدام شما نقش بسیار مهمی دارد. هدف از این نوشته آموزش رزومه نویسی نیست بلکه تنها چند نمونه رزومه استاندارد در اختیار خوانندگان عزیز قرار می گیرد تا بتوانند بر اساس آنها رزومه Résumé خود را تهیه کنند. در ضمن در زبان انگلیسی بریتانیایی معمولا از عبارت CV که مخفف Curriculum Vitae است استفاده می شود. در کانادا هم اکثرا این کلمه را بدون اکسنت های روی e می نویسند یعنی Resume.

به طور کلی می توان رزومه ها را به سه دسته تقسیم کرد. در زیر هر یک از این سه دسته را توضیح می دهم و بعد نمونه ای ارائه خواهم کرد. توضیحات و همین طور نمونه ها را از دفتر Service Canada در شهر Chatham گرفته ام. به عبارت دیگر این نمونه ها معتبرترین نمونه های رزومه برای کشور کاناداست.

رزومه سابقه کار Chronological Format


این روش رزومه نویسی مرسوم ترین روش است. در این روش، سوابق کاری خود را از جدیدترین به قدیمی ترین Reverse chronological order می نویسید. هنگام معرفی هر یک از شغل های خود، وظایف شغلی Job duties و موفقیت های کسب شده را ذکر می کنید. روش مذکور بیشتر به کار کسانی می آید که به دنبال کاری هستند که مشابه زمینه کارهایی است که پیش از این انجام داده اند؛ به عبارت دیگر کاری که با تجربیات آنها هماهنگ باشد.

نمونه یک رزومه سابقه کار Chronological Resume Sample

رزومه توانمندی Functional Format


در این روش رزومه نویسی بیشتر برروی توانمندی های Skills فرد تاکید می شود. این نوع رزومه نویسی بیشتر به کار کسانی می آید که می خواهند کاری را شروع کنند که با سوابق کاری آنها متفاوت است، اما توانمندی هایشان با کار جدید انطباق دارد. در ضمن این نوع رزومه نویسی به کار تازه فارغ التحصیلان هم می آید.

نمونه یک رزومه توانمندی Functional Resume Sample

رزومه ترکیبی Combination Format

در این روش خلاصه ای از توانمندی ها و موفقیت ها ذکر می شود؛ همچنین سوابق کاری نیز از جدیدترین به قدیمی ترین ذکر می شوند.

نمونه یک رزومه ترکیبی Combination Resume Sample

نکته: بعضی اوقات ممکن است به منظور مهاجرت و یا دلایل دیگر نیاز به Detailed Resume یا سابقه کار تشریحی داشته باشید. چنین رزومه ای شبیه Combination Resume است با این تفاوت که باید همه موارد را به تشریح شرح دهید. معمولا چنین رزومه ای چندین صفحه می شود.



افزونه FoxTab می‌تواند جلوه دیگری به جابجایی بین صفحات باز شده در فایرفاکس بدهد و کار شما را در انتخاب برگه‌ها آسانتر کند. با کمک این افزونه، شما در هنگام عوض کردن برگه‌ها می‌توانید از چند نوع افکت استفاده کنید و شمایی از صفحه ها را قبل از انتخاب ببینید. جدا از آن، با جستجو در عنوان ها برگه‌های مورد نظرتان را از بین تعداد زیادی زبانک بیابید. این کارها با میانبرهایی تعریف شده امکانپذیر است. این میانبرهای پیش‌فرض در «Fox Tab» تا حدی قابل تغییر هستند.

در این افزونه به دو روش کلی می‌توانید برگه‌ها را انتخاب کنید:

Flip Mode .I (روش سریع)

همانطور که می‌دانید در فایرفاکس یکی از راه‌هایی که می‌توانید برگه‌های مختلف را انتخاب نمایید استفاده از Ctrl+Tab است، پس از نصب «Fox Tab» نیز به طور پیش‌فرض با همین میانبر می‌توانید بین صفحه ها جابجا شوید منتهی با جلوه‌های ویژه! راه دیگر آن نگاه داشتن کلید راست ماوس و همزمان اسکرول نمودن است. البته می‌توانید میانبر و افکت مورد نظرتان را خودتان برگزینید. این روش همانند Alt+Tab در ویندوز سریع است؛ به این شکل که با هر بار فشردن Tab صفحه عوض شده و با رها نمودن Ctrl صفحه مورد نظر باز می‌شود. در این روش نیازی به کلیک اضافه نیست.

Interactive Mode .II (روش معمولی یا تعاملی)

در این روش فرصت بیشتری برای انتخاب دارید، یعنی با رها کردن کلید از صفحه گزینش خارج نمی‌شوید و می‌توانید چیدمان‌های مختلف را ببینید و با کلیک بر روی صفحه مورد نظر آن را باز کنید. میانبرهای پیش‌فرض در این سبک مرور از این قرار است:بعد فشردن کلیدF12 یا Ctrl+Q؛ کلیک همزمان با دکمه راست و چپ ماوس یا چپ و وسط.

Foxtab Effects

از جمله امکانات دیگر «Fox Tab» امکان دسته بندی خودکار بر طبق نام سایت و جستجو بر حسب تیتر صفحه است. برای این کار می‌توانید بر روی دکمه مربوطه کلیک نموده و یکی از کلمه‌ هایی را که می‌دانید در عنوان صفحه مورد نظرتان وجود دارد در قسمت مربوطه تایپ کنید.

Foxtab Full

بعضی از موارد مربوط به بخش تنظیمات از این قرار است:

برگه General

فریم Tabs:

Hide duplicated، تیک زدن این مورد باعث عدم نمایش صفحه های تکراری (دارای یک عنوان) می‌شود.

Arrange tabs by… مرتب کردن تب ها بر حسب میزان استفاده

در فریم Thumbnail Preview By نیز می‌توانید مشخص کنید که چه قسمتی از صفحه ها در تصاویر بند انگشتی نشان داده شود.

Layout

در بالای این قسمت می‌توانید مواردی را مانند تعداد تصاویر در یک ردیف و غیره را تنظیم کنید و در فریم پایین صفحه نیز مشخص کنید که صفحه‌ها به شکل عمودی نمایش داده شوند یا افقی.

Flip Mode

این قسمت مربوط به تنظیمات حالت جابجایی سریع است که در بالا ذکر آن رفت.

فریم Launching:

در این بخش می‌توانید از بین میانبرهای موجود برای ماوس و صفحه‌کلید موارد دلخواه را انتخاب کنید تا با آن‌ها وارد «فلیپ مود» شوید.

در فریم Misc نیز می‌توانید مشخص کنید که در هنگام استفاده از این نوع جابجایی از چه افکتی استفاده کنید. برای این کار از فهرست Preferred layout مورد دلخواه را انتخاب کنید.

Don’t launch FoxTab if نیز دارای دو قسمت قابل انتخاب است و برای مواردی است که نمی‌خواهید برای تعویض تب از این افزونه استفاده کنید یعنی اگر تعداد صفحه ها از عدد خاصی کمتر باشد، یا کلید ها در مدت زمان مشخصی رها شوند.

Interactive Mode

این قسمت برای تنظیمات مربوط به حالت «اینتر اکتیو» یا جابجایی کندتر است. میانبرها را می‌توان تنظیم کرد.

در فریم Misc نیز می‌توانید نمایش آیکون این افزونه در منوی کلیک راست فایرفاکس و مواردی چنین را انتخاب کنید.

Advanced

موارد مربوط به جستجو و نمایش بر حسب گروه‌ها در اینجا قرار می‌گیرد. از طرفی می‌توانید افکت هایی مانند Animate tab selection را در این بخش فعال کنید. با این کار رفتن به صفحه مورد نظر (در افکت ۳D Stack) با زوم همراه خواهد شد که گرچه کیفیت چندان مناسبی ندارد ولی ایده آن جالب است. Display thumbnails reflection نیز امکان نمایش انعکاس را فعال می‌کند.

Ctrl+G نیز برای دسترسی به گروه بندی و Ctrl+F برای رفتن به قسمت جستجو است.

این افزونه یکی از افزونه های پر طرفدار فایرفاکس است و دفعات زیادی دانلود شده. البته مشکلاتی در زمان کار با آن و مخصوصاً در حالت آفلاین وجود دارد و البته لازم به ذکر است که تلاش پریانا برای درک رابطه بین اسکرین شات‌های موجود با نسخه موجود حال حاضر این افزونه به نتیجه‌ای منجر نشد!


شما ممکن است، نبود پول و امکانت را در صدر دلایل، ذکر کنید. اما خیلی وقت‌ها با وجود مهیا بودن این دو، باز هم یک جای کار می‌لنگد!

حتما برایتان پیش آمده که بعد از یک پروژه کار طاقت‌فرسا، یا در تعطیلات بین دو ترم، یا در تعطیلات آخر هفته یا عید نوروز، یعنی زمانی که دوست دارید استراحت کنید و خوش بگذرانید، بر خلاف انتظارتان تنها کاری که نمی‌توانید انجام بدهید، استراحت و تفریح است، چرا که ناخوش می‌شوید یا روحیه مناسبی ندارید.

چرا این طور می‌شود، چرا به قول ما ایرانی‌ها، غروب جمعه و یا روزهای تعطیل دیگر غم‌انگیز است؟!

دانشمندان دانشگاه UCLA این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند و دلیلی برای ان تراشیده‌اند و اسمش را گذاشته اند: اثر let-down.

واقعیت این است که هنگام کارها و رخدادهای توأم با استرس، مثلا بعد استرس کاری و یا فشار امتحانات، هورمون‌های ویژه‌ای برای مقابله با استرس از بدن ترشح می‌شوند. این هورمون‌ها بر مقاومت عمومی بدن می‌افزایند و مثلا بدن را در برابر بیماری‌ها تا حدی مقاوم می‌کنند.



اما به محض اینکه نفسی به راحتی می‌کشید و پا به دوران آسودگی می‌گذارید، سطح این هورمون‌ها پایین می‌آیند و دردسرها شروع می‌شوند، شما ممکن است سرما بخورید، آنفلوآنزا بگیرید، دچار سردرد شوید، پوستتان ملتهب شود یا افسرده بشوید.

خوب چه کار باید کرد؟ خوب، بعضی‌ها که جزو افراد پرکار جامعه هستند، دقیقا به همین خاطر ترجیح می‌دهند، دوره استراحت خود را کوتاه کنند، آنها ترجیح می دهند به جای تحمل اثرlet-down فشار کاری را تحمل کنند!

اما به نظر ما و خیلی‌های دیگر این روش خوبی نیست! آخر چه معنی دارد که آدم همیشه بدنش را تحت استرس قرار بدهد؟!

چاره این کار خیلی ساده است، شما می‌توانید نوعی دیگر از استرس را جانشین استرس کار و تحصیل کنید. یکی از بهترین استرس‌های بدنی مفید، ورزش است. شما اصلا لازم نیست که یک ساعت ورزش دشوار را برای دیدن اثرات این روزش امتحان کنید، کافی است، در تعطیلات هر روز ۱۰ دقیقه ورزش کنید، مثلا پیاده‌روی ساده انجام دهید یا شنا بروید.

پی‌نوشت: به اشتراک گذاشتن ترفندهای زندگی به نظرم چیز جالبی است. این مطلب را لایف‌هکر به نقل از وب‌سایت WebMD، نوشته بود.




XChange

آیا تاکنون در کتاب‌ها و مطالبی که مطالعه کرده‌اید جملات مهم را هایلایت کرده‌اید؟ آیا دور قسمت‌های مورد نظر را خط کشیده‌اید؟ آیا در حاشیه نوشته توضیحات ضروری نوشته‌اید؟ در فایل‌های PDF چطور؟ برنامه PDF-XChange Viewer تمام این کارها را برای شما انجام می‌دهد.

فایلهای PDF بسیار مشهور هستند. می‌توان گفت که تمام کسانی که با کامپیوتر سر و کار دارند فایل‌های PDF را نیز می‌شناسد. کلمه PDF مخفف Portable Document Format می‌باشد. این فرمت در سال ۱۹۹۳ توسط شرکت آدوبی ارائه گردید. هدف سازنده این بود که بتواند قالب استانداردی را عرضه نماید که با آن اسناد (شامل متون، تصاویر، جداول و…) را در کامپیوتر همانند یک کتاب یا مجله مطالعه نمود. مفهوم کتاب الکترونیکی (E-Book) با قالب PDF همراه شده است. تقریباً تمام کتاب‌ها، مقالات، هندبوک ها، نشریات الکترونیکی، کاتالوگ ها و دیتاشیت های فنی قابل استفاده در کامپیوتر با این فرمت در دسترس می‌باشند.

سال هاست که شرکت ادوبی ویرایش های مختلف نرم‌افزار رایگان Adobe Reader را برای استفاده از این فایل‌ها ارائه نموده است. با تمام مزایایی که Adobe Reader دارد بعضی قابلیت‌ها مانند علامت گذاری، حاشیه نویسی، و… در آن وجود ندارد. برنامه Adobe Acrobat که رایگان نیست متفاوت از Acrobat Reader می‌باشد. ولی Adobe Reader فقط یکی از جمله برنامه‌هایی است که برای باز کردن این فایل‌ها وجود دارد. به علت جاافتادن این فرمت، از اول جولای سال ۲۰۰۸ سازمان ISO نظارت بر این قالب را بر عهده گرفته و این فرمت مستقل از شرکت Adobe به کار خود ادامه می‌دهد و دیگر لزومی ندارد که فقط از برنامه‌های شرکت ادوبی استفاده کنیم.

یکی از مفید ترین نرم‌افزار ها برای کار با فایل‌های PDF برنامه‌ (PDF-XChange Viewer (Free می‌باشد. این برنامه رایگان ولی قدرتمند می‌تواند در مطالعه و کار با فایل‌های پی دی اف به شما کمک شایانی بنماید.



برخی از امکانات این برنامه از این قرار است:



  • باز کردن فایل‌های PDF با سرعت بالا



  • امکان علامت گذاری و خط کشی متن

  • امکان افزودن تصویر و کشیدن طرح

  • حاشیه نویسی و افزودن یادداشت و متن

  • امکان استفاده ازخط کش های عمودی وافقی

  • امکان اندازه گذاری و نیز اندازه‌گیری طول، محیط و مساحت اشکال (همراه با مقیاس مورد نظر)

  • تبدیل همه یا تعدادی از صفحه های فایل‌های PDF به تصویر

  • مهر زدن با استفاده از مهرهای موجود در برنامه با مهرهایی که خودمان می‌سازیم

  • لینک گذاری به متون، جداول، تصاویر و هر قسمت از اسناد

باید توجه داشت که در نسخه فعلی PDF-XChange Viewer امکان تایپ فارسی با مشکل مواجه است. ولی ابداً این موضوع دلیلی برای استفاده نکردن از آن نیست، چرا که برنامه برای خواندن متون فارسی بدون کاستی کار می‌کند و امکانات علامت گذاری و بسیاری دیگر قابل استفاده است. در صورت نیاز یادداشت ها را می توان فینگیلیش تایپ کرد.

تصویر زیر از محیط برنامه گرفته شده و قابلیت‌های آن را نمایش می‌دهد.



ذکر یک نکته اینجا ضروری است: اگر در منوهای نسخه رایگان به مواردی برخوردید که کلمه PRO در آن نوشته شده بود توجه داشته باشید که این قابلیت‌ها تنها برای نسخه تجاری است و در صورت استفاده بدون شماره سریال، واترمارکی بر روی PDF های شما قرار خواهد گرفت. البته این امکانات به صورت پیش‌فرض غیر فعال هستند. در کل بهتر است بر روی کپی فابل های PDF خود کار کنید تا از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که از این برنامه استفاده کنید می‌توانید به این آدرس بروید و آن را با حجم ۱۵.۸ مگابایت دانلود کنید.

اضافه کردن تویتر به گوگل ویو

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

همایش گوگل برای برنامه نویسان موسوم به Google I/O اوایل خرداد ماه سال جاری در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد.یکی از روشن ترین پیام های این همایش این بود که بهترین زمان برای نوشتن برنامه های کاربردی روی وب فرا رسیده است. همچنین با توجه به قابلیتهای HTML5 فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد برنامه های کاربردی و حتی سیستم عامل روی مرورگرهای اینترنتی فراهم شده است.


سخنران اصلی گوگل آقای ویک گوندوترا در روز اول اعلام کرد که سخنرای فردا برای همه شگفت انگیز خواهد بود و فردا نیز با تکرار این حرف، دو نفر از اعضای تیم گوگل ویو (لارس راسموسن و استفانی هنم) را برای معرفی محصول که تمامی سخنرانی را به خود اختصاص داد بر روی صحنه دعوت کرد.فیلم روز دوم کنفرانس گوگل آی او در یوتیوب
این مطلب برای معرفی گوگل ویو نیست بلکه برای یکی از ربات های موجود در آن است که ارتباط بین سرویس تویتر و گوگل ویو رو برقرار میکند.
در مرحله اول به قسمت contacts بر روی علامت + کلیک کنید تا پنجره ای برای اضافه کردن مخاطب باز شود


آدرس زیر را در آن کپی کنید.
tweety-wave@appspot.com

حالا یک ویو جدید ایجاد کنید.(New Wave) و بر روی علامت + کلیک کنید و در لیست خود Tweety رو انتخاب کنید.


حال بهد از چند لحظه پنجره ای باز میشود که از شما شناسه و رمزعبور تویتر شما رو سوال میکنه.


بعد از وارد کردن و تائید کردن آن پنجره ای برای تائید دسترسی گوگل ویو به حساب شما از طرف تویتر ارسال میشود که باید آن رو تائید کنید.


حال به گوگل ویو باز میگردید و میتوانید از امکانات تویتر در گوگل ویو استفاده کنید.

منبع:http://www.mxina.com/archives/web/ad...to-google-wave


جستجو در امواج : راهنمای جستجو در گوگل ويو

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

جستجو همیشه مورد توجه گوگل بوده و همانطور که می دانید کار اصلی گوگل همین جستجو بوده است و به همین علت جستجو در محصول جدیدش ویو نیز از اهمیت بیشماری برخوردار است. در این قسمت از آموزش ویو به روشهای جستجو در ویو خواهم پرداخت.
در قدم اول باید بدانید که به صورت پیش فرض ویو اینباکس شما را جستجو خواهد کرد. برای اینکه موجهای عمومی را جستجو کنید باید به ویو بگویید تا موجهای عمومی را جستجو کند که در ادامه این روش را توضیح خواهم داد. همانند جستجو در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری کلمه کلیدی مورد نظر خود را در جعبه جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید بلافاصله ویو به دنبال آن کلمه کلیدی اینباکس را جستجو کرده و نتایج را نشان می دهد. برای پیدا کردن یک عبارت مانند موتورهای جستجو آنرا در داخل گیومه قرار دهید برای مثال اگر به دنبال عبارت "مطالب آموزشی در مورد ویو" می گردید آنرا همراه با " در داخل جعبه جستجو تایپ کنید. از علامت تفریق هم می توانید نتایجی را که شامل یک کلمه کلیدی هستند از نتایج جستجوی کلی حذف کنید. مثلا اگر به دنبال کلمه Iran هستید ولی نتایجی را که در آنها کلمه Tehran وجود دارد را نمی خواهید ببینید می توایند عبارت Iran -Tehran را در جعبه جستجو تایپ کنید.

تا اینجا در مورد تکنیکهای ساده جستجو خواندید اما از این پس در مورد قدرت واقعی ویو در بخش جستجو خواهید خواند.
جستجو در عناوین موجها:
به صورت پیش فرض ویو تمام عناوین و متن موجها را به دنبال کلمه کلیدی مورد جستجو می گردد. حال برای اینکه تنها عناوین موجها جستجو شوند می توانید از ساختار title:keyword استفاده کنید. به جای عبارت keyword کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید. اگر کلمه کلیدی شما دارای چند بخش است آنرا در درون گیومه ("") قرار دهید. به عنوان مثال اگر به دنبال کلمه Iran در عنوان موجها می گردید عبارت title:Iran را در محل جستجو وارد کنید واگر هم به دنبال عبارت visit iran در عنواوین موجها می گردید می توانید عبارت "title:"visit iran را وارد کنید. به این ترتیب ویو عنوان تمام موجهایی را که در اینباکس شما وجود دارد را به دنبال کلمه کلیدی وارد شده خواهد گشت. از آن جهت که در ویو می توان برای عکسهای به اشتراک گذاشته شده هم عنوان (Caption) تخصیص داد می توانید برای جستجو به دنبال عکسهایی با عنوان خاص از عبارت caption:keyword استفاده کنید. مثلا اگر به دنبال عکسهایی با عنوان visit iran هستید می توانید عبارت "caption: "visit iran را تایپ کنید.
جستجو در ویو بر اساس افراد شرکت کننده در موجها:
در ویو می توانید جستجو را بر اساس افراد نیز انجام دهید. این جستجو می تواند بر اساس نقش (role) افراد مانند creator, participant, contributor در موجها هم باشد (در ادامه بیشتر در مورد اینها خواهید خواند). از کلمه کلیدی me هم می توانید برای اشاره به خودتان استفاده کنید. برای مثال اگر به دنبال موجهایی هستید که خودتان آنها را ساخته اید می توانید عبارت creator:me را در محل جستجو وارد کنید البته به جای me می توانید wave id خود را نیز وارد کنید. در ادامه لیست کامل عملگرها برای انجام جستجوهایی از این دست را می توانید ببینید.
name
from:name
تمام موجهایی را که توسط name ساخته شده را نمایش می دهد.
name
with:name
تمام موجهایی که name در آنها یکی از شرکت کننده های اصلی است. name می تواند یک گروه یا یک نفر باشد.
name
by:name
تمام موجهایی که name دست کم یکی از پیامهای تشکیل دهنده آن موج را ویرایش کرده باشد.
name
تمام موجهایی که name در آنها یک شرکت کننده (participant) هست اما یک سازنده (creator)نیست.
name
تمام موجهایی که name در آنها بجز سازنده (creator) تنها شرکت کننده (participant) است.
name
تمام موجهایی که name در آنها تنها سازنده (creator) است.
name
تمام موجهایی که name در آنها تنها شرکت کننده (participant) است.
name
تمام موجها با حداقل یک پیام مستقیم از name و یا موجهایی با تنها دو شرکت کننده که name در آنها سازنده موج (creator) است.

تمام موجهایی که شما در آنها تنها شرکت کننده هستید.
پیدا کردن موجها بر اساس مو قعیت و وضعیت آنها:
ممکن است بخواهید بر اساس فولدری که یک موج در آن قرار دارد و یا بر اساس تگ های یک موج و یا عاملهایی از این قبیل به دنبال موجهای مختلف بگردید. در ادامه لیست عملگرهایی را می بینید که بر اساس موقعیت و وضعیت موجها آنها را جستجو می کند.

تمام موجهایی را نمایش می دهد که همه پیامهای تشکیل دهنده آنها حتی پیامهای خصوصی خوانده شده است.

تمام موجهایی را پیدا می کند که دست کم یک پیام نخوانده در آنها وجود دارد.

تنها به دنبال موجهایی می گردد که شما آنها را در فولدر قرار داده اید (در مورد فولدرها اینجا بخوانید).

تنها به دنبال موجهایی می گردد که در فولدری قرار نگرفته اند و هنوز در in:inbox یا در in:all قرار دارند.

موجهایی را می گردد که شما آنها را unfollowed کرده اید.

موجهایی را جستجو می کند که شما آنها را دنبال می کنید.

موجهایی را جستجو می کند که برچسب (tag) دارند.
name
موجهایی را جستجو می کند که دارای برچسب name هستند.
پیدا کردن موجها بر اساس ضمائم:
برای مورد توجه قرار دادن ضمائم موجها در جستجو می توانید از عملگرهای زیر استفاده کنید.

تمام موجهایی را که دارای ضمیمه هستند را جستجو می کند.

تمام موجهایی را که دارای یک ضمیمه از نوع document هستند را جستجو می کند.

تمام موجهایی را که دارای یک ضمیمه از نوع عکس هستند را جستجو می کند.

تمام موجهایی را که دارای یک ضمیمه از نوع گجت هستند را جستجو می کند.
جستجو بر اساس زبان موجها:
می توانید موجها را بر اساس زبان آنها جستجو کنید البته این امکان در مستندات گوگل ویو که توسط خود گوگل منتشر شده موجود نیست ولی کار می کند. به هر حال ممکن است پاسخهایی که در یافت می کنید بعضی مواقع دقت کافی را نداشته باشد. برای جستجو بر اساس زبان از ساختار lang:XXX استفاده کنید و به جای XXX کد زبان مورد نظر خود را وارد کند. برای مثال lang:en موجهایی به زبان انگلیسی را می یابد.
ترکیب عملگرهای مختلف:
توانایی جستجو در ویو هم زمانی افزایش می یابد که بتوانید این عملگرها را با هم ترکیب کنید تا بتوان نتایج دقیق تری را یافت. در ادامه نمونه هایی از این ترکیبات را می بینید.
جستجو در موجهای عمومی با استفاده از with:public : برای جستجو در تمام موجهای عمومی می توانید موجهای زیادی را بیابید. این موجها، موجهایی هستند که
creator: participant: contributor: to: onlyto: onlyby: onlywith: dfrom: is:note is:read is:unread is:filed is:unfiled is:unfollowed is:followed has:tag tag: has:attachment has:document has:image has:gadget public@a.gwave.com عضو آنها است و همه به آنها دسترسی دارند. برای مثال عبارت with:public iran تمام موجهای عمومی را که در آنها کلمه iran وجود دارد را نشان می دهد.
یافتن موجهایی که باید شما به انها پاسخ دهید با استفاده از
onlyto:me is:unread : موجهایی که باید حتما به انها پاسخ داد یا آنها را خواند آنهایی هستند که شما و سازنده موج تنها شرکت کنندگان در آن موج هستید و این به خاطر آن است که این موجها معمولا یک گقتگوی دو طرفه است.
موجهایی را بیابید که شما آنها ساخته و دیگران را برای شرکت در آنها دعوت کرده اید: برای این کار می توانید از عبارت
creator:me -is:note استفاده کنید.
موجهایی را بیابید که آنها را برای استفاده شخصی و خصوصی ساخته اید: شما می توایند در ویو موجهایی را برای استفاده شخصی و خصوص خود ایجاد کنید در این موجها شما تنها شرکت کننده در موج هستید. برای یافتن این موجها می توانید از عبارت is:note استفاده کنید.
خلاق باشید و برای اسفاده خودتان ساختارهای مختلفی برای جستجو ایجاد کنید زیرا شما می توانید این ساختارها را برای استفاده مجدد ذخیره کنید.
ذخیره کردن جستجو ها و استفاده از فیلترها در ویو:
حالا که با مفهوم ترکیب عبارات جستجو برای ساختن ساختارهای پیچیده جستجو آشنا شدید می توانید ساختارهای خود را ساخته و آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. ساختارهای ذخیره شده در منوی Navigation ظاهر خواهند شد. برای این کار اول ساختار خود را در قسمت جستجو وارد کنید و Enter را بزنید تا اجرا شود بعد از اجرا در انتهای پاسخهای یافت شده بر روی گزینه save search کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده عنوانی برای آن تایپ کنید در آخر هم بر روی submit کلیک کنید. با این کار این ساختار با عنوانی که با آن داده اید در منوی Navigation ظاهر می شود. حالا همانند فولدر ها با کلیک بر روی فلشی که در سمت راست آن ظاهر می شود می توانید برای آن رنگ هم انتخاب کنید. علاوه بر اختصاص رنگ می توانید تغییر نام، پاک کردن و ویرایش را هم از طریق همین منو انجام دهید. علاوه بر روش فوق برای ذخیره کرده یک جستجو می توانید بر روی علامت + کنار SEARCHES در منوی Navigation کلیک کنید و کار را از اینجا آغاز کنید.
منوی ذخیره جستجو ها شامل قسمتی با نام فیلتر هم می شود که فعلا در آن دوفیلتر وجو دارد. با انتخاب گزینه Archive ویو نتایج جستجو را به صورت خودکار آرشیو می کند و این یعنی حذف این نتایج از اینباکس شما و گزینه Mark as Read هم نتایج یافت شده را به عنوان خوانده شده علامتگذاری می کند. با انتخاب همزمان این دو گزینه تمام نتایج جستجو به صورت خودکار به عنوان خوانده شده علامتگذاری شده و آرشیو می شود این امکان بسیار شبیه Mute کردن یک موج است منتها در اینجا شما نتایج یک جستجو را که ممکن است شامل چندین موج باشد را Mute کرده اید.





راهنمای مقدماتی برای استفاده از گوگل ويو

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

 با افزایش کاربران ایرانی در گوگل ویو و رسیدن دعوتنامه هایی که برای خوانندگان آی کلاب ارسال شده بود فکر کردم لازم است راهنمایی را برای شروع استفاده از گوگل ویو برای خوانندگان فارسی زبان بنویسم. در این مقاله تنها به نکاتی اشاره خواهد شد که برای شروع کار با ویو به آن نیاز خواهید داشت در حقیقت انتظار می رود پس از مطالعه مقاله قادر باشید به راحتی از ویو استفاده کنید. ساختار یک موج:
یک موج یا همان wave از یک یا چند بچه موج یا wavelet تشکیل شده است. هر wavelet هم از تعدادی پیام که blip نامیده می شود تشکیل شده است. توجه کنید که blip ها توسط هر فردی قابل ویرایش هستند.






موجی را که در تصویر می بینید از دو بچه موج یا همان wavelet تشکیل شده که wavelet اول شامل 3 blip بوده و 5 شرکت کننده دارد و wavelet دوم شامل 2 blip با 2 شرکت کننده است.
اولین موج خود را ایجاد کنید
برای ایجاد یک موج باید بر روی لینک New wave کلیک کنید. با این کار یک موج جدید ساخته اید ولی برای اینکه دوستانتان هم بتوانند در این موج شرکت کنند باید آنها را به این موج اضافه کنید. ویو از کتاب آدرس Gmail استفاده می کند لذا اگر از دوستان جی میلی شما کسی در ویو باشد قطعا در پنجره Contacts ویو آنها را خواهید دید. برای افزودن افراد مختلف به یک موج هم کافیست پس از ایجاد آن بر روی علامت مثبت موجود در بالای موج کلیک کرده و از لیست دوستان افراد مورد نظر را برای افزودن به این موج انتخاب کنید. توجه کنید که تنها با یک بار کلیک بر روی نام هر فرد، او را به موج مورد نظر افزوده اید و هیچ پیامی مبنی بر افزوده شدن افراد نمایش داده نمی شود.

البته راه دیگری هم برای افزودن افراد به یک موج وجود دارد. بر روی نام فردی که می خواهید به یک موج افزوده شود از پنجره Contacts کلیک کرده و از پنجره ظاهر شده بر روی New Wave کلیک کنید. با این کار همراه با ایجاد یک موج جدید دوست خود را نیز با آن افزوده اید. تصویر تمام دوستانی را که در یک موج شرکت دارند را می توانید در بالای هر موج ببینید. راه سوم هم استفاده از Drag and Drop است. عکس دوست خود را از منوی Contacts گرفته و بر روی موج مورد نظر بیاندازید.






اگر کسی را در ویو ندارید
ناراحت نباشید هنوز هم می توانید از ویو استفاده کنید و این کار با شرکت در موجهای عمومی قابل انجام است. کافیست در خط فرمان ویو تایپ کنید with:public تا ویو تمام موجهای عمومی را به شما نمایش دهد. با افزودن کلمه های کلیدی به انتهای این عبارت ویو موجهایی را که دارای آن عبارت کلیدی هستند به شما نمایش می دهد. به همین راحتی می توانید موجهایی را که به آنها علاقه مندید پیدا کرده و در بحث های آنها شرکت کنید و حتی دوستان جدیدی را بیابید. نکته جالب در ویو اینست که ویو فعالیت تک تک اعضاء موج را به صورت زنده به همه اعضا نمایش می دهد این بدان معنا است که شما به محض اینکه من شروع به تایپ کردن بکنم شما حرف به حرف جمله من را خواهید دید.




inbox در ویو
ویو هم مانند ایمیل یک inbox دارد که توسط آن از موجهای جدیدی که شما به آن افزوده شده اید باخبر می شوید. همچنین از تغییرات ایجاد شده در موجهایی که در آنها عضو هستید نیز مطلع می شوید. در Inbox عنوان و تاریخ ایجاد شدن هر موج جدیدی به صورت Bold نمایش داده می شود و عنوان آخرین Blip از هر موج هم همراه با تاریخ انتشار آن به صورت Bold نمایش داده می شود. در کنار عنوان ها هم تعداد پیامهایی که افزوده شده و شما آنها را ندیده اید با رنگ سبز نمایش داده می شود.

پیامهای جدید در داخل هر موج هم با نمایش یک خط عمودی سبز رنگ نمایش داده می شوند که با کلیک بر روی هر پیام، ویو آنرا خوانده شده تلقی کرده و خط سبز رنگ را از کنار آن حذف می کند.

انواع روشهای پاسخ دادن به یک بلیپ ارسال پاسخ زیر یک بلیپ:
برای ارسال پاسخ برای یک بلیپ کافیست نشانگر ماوس را بر روی لبه پایینی آن برده و با دیدن یک کادر آبی کلیک کنید. با این کار یک بلیپ جدید در پاسخ به بلیپ قبلی با کمی تو رفتگی نسبت به آن ایجاد می شود که می توانید پاسخ خود را در آن تایپ کرده و با اتمام تایپ بر روی Done کلیک کنید.



ارسال پاسخ در داخل یک بلیپ:
اکر خواستید در داخل یک بلیپ پاسخ بدهید کنار آخرین کلمه از بلیپی که می خواهید به آن پاسخ بدهید کلیک کنید، منوی کوچکی ظاهر می شود که شامل گزینه های Reply و Edit است. بر روی گزینه Reply کلیک کنید با این کار ویو یک بلیپ در داخل این بلیپ ایجاد می کند که می توانید پاسخ خود را در داخل آن تایپ کنید.



ویرایش یک بلیپ
راه سوم هم ویرایش یک بلیپ است. می توانید با کلیک کردن بر روی مثلثی که کنار تاریخ انتشار هر بلیپ وجود دارد به منوی جدیدی دسترسی پیدا کرده و از آن بر روی گزینه Edit this message را انتخاب کنید. با این کار آن بلیپ قابل ویرایش می شود و می توانید محتویات آنرا تغییر دهید. البته می توانید کنار آخرین کلمه بلیپ مورد نظر کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید. در این روش، ویو با نشان دادن آواتار افرادی که پیغام را ویرایش کرده اند شما را از تعداد ویرایشها باخبر می کند.


مرورگر ها
ویو به دلیل اینکه از آخرین استانداردها استفاده می کند تنها از 3 مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس 3.5+ و سافاری 4 پشتیبانی می کند. برای استفاده از تمام امکانات ویو مانند به اشتراک گذاشتن عکس با استفاده از Drag and Drop در مرورگرهای غیر گوگلی مثل فایرفاکس باید Google Gears را هم نصب کرده باشید.
اشتباهی صورت نگرفته، ویو را نمی توانید با استفاده از IE باز کنید. قبلا هم در مورد کند بودن مایکروسافت در پشتیبانی از تکنولوژیهای جدید وب در این وبلاگ نوشته بودم و حالا کار به جایی رسیده است که گوگل ویو که به اعتقاد بسیاری پدیده جدیدی در وب خواهد بود را نمی توان با استفاده از IE مشاهده کرد. البته برای کسانی که هنوز دوست دارند از IE استفاده کنند هم گوگل راه حلی اختراع کرده است و آن نصب پلاگین کروم فریم برای IE است. با این نصب این پلاگین می توانید ویو را هم در IE ببینید.
در انتهای این مطلب دو موج را معرفی می کنم که هر دو عمومی هستند. یکی مربوط به کاربران ایرانی گوگل ویو است که می توانید آنرا در اینجاببینید. و دیگری مربوط به خوانندگان این وبلاگ اسات. در این موج می توانید به بحث و بررسی مطالب منتشر شده در آی کلاب بپردازید.
[برداشت آزاد از این منبع]

گوگل‌ویو، نظر منتقدان را جلب کرد

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

جدیدترین سرویس گوگل که برپایه ارتباطات همزمان اینترنتی ساخته شده، ای‌میل قرن بیست‌ویکم لقب گرفته است.


گوگل‌ویو که هنوز هم مراحل رشد خود را می‌گذراند، مرورگری است که مولفه‌های ای‌میل،‌ پیام‌های فوری و استفاده آنلاین از اینترنت را در زمان واقعی، در خود دارد. این سرویس در حال حاضر فقط در دسترس تولیدکنندگانی قرار دارد که علاقه‌مند به ساخت برنامه‌های کاربردی برای این سرویس هستند. هری مک‌کراکن از اعضا Technologizer.com در مورد گوگل‌ویو می‌نویسد: «این یکی از جاه‌طلبانه‌ترین سرویس‌هایی است که گوگل یا هر شرکت دیگری تاکنون ارائه کرده است.»

به گزارش بی‌بی‌سی، لارس راسموسن، یکی از افرادی که در ساخت گوگل‌ویو مشارکت دارد، در وبلاگ رسمی گوگل، گوگل‌ویو را چنین توصیف می‌کند:‌


 «گوگل‌ویو با متن،‌ عکس، ‌ویدئو، ‌نقشه‌ها و سایر امکانات غنی، برای کاربرانش امکان برقراری ارتباط و کار کردن را به طور همزمان و برابر فراهم می‌کند. شما در گوگل‌ویو موجی را ایجاد و افراد دیگر را به آن اضافه می‌کنید. هر کسی در موج شما می‌تواند از این امکانات متنی و تصویری و کاربردی غنی‌شده استفاده کند و از سایر منابع اینترنتی بدین ترتیب بهره گیرد. آن‌ها می‌توانند برایتان جواب بگذارند یا حتی به طور مستقیم موج را ویرایش کنند. شما می‌توانید آن‌چه‌را دوستان یا همکارانتان در موج تایپ می‌کنند، همان موقع ببینید و با ابزارهایی قدرتمند،‌ آن‌ها را همزمان ویرایش کنید.»



بسیاری معتقدند که گوگل‌ویو،‌ ای‌میل قرن بیست‌ویکم است و برای توییتر و شرپوینت (Sharepoint، نرم‌افزار مشارکتی مایکروسافت) رقیب سرسختی محسوب می‌شود. اما جوردن گوسن، ‌از نویسندگان GigaOm.com معتقد است که گوگل به جز جستجوگر قوی‌اش،‌ در سایر محصولاتش ضعیف عمل کرده است: «شاید گوگل‌ویو جواب بدهد. شاید در سراسر دنیا از آن استفاده شود. اما با انتظارات بالایی که از جی‌میل و جستجوگر گوگل می‌رود،‌ در راه‌اندازی سایر محصولات عملکرد جالبی ندارد. فقط برای مغرورتر شدن و به خود نازیدن خوب است.»

اما سیگلار،‌ گزارشگر تک‌کرانچ، ‌گوگل‌ویو را چکیده‌ای از جاه‌طلبی می‌داند. وی می‌نویسد:

 «گوگل‌ویو راهی ساده و روان برای هدایت و مشارکت در روابط مجازی ارائه می‌دهد که موجب می‌شود ای‌میل و پیام‌های فوری را برای همیشه کنار بزند. آمدن ویو،‌ همراه با ایجاد ابزارهایی چون توییتر و فرندفید، همگی به استفاده از اینترنت در زمان واقعی اشاره دارند. بدین ترتیب،‌ برقراری ارتباط، جستجو، همکاری و اتصال داده‌های آفلاین و آنلاین در ترکیبی همزمان جای می‌گیرند»


بن‌پار از اعضای Mashable.com که نسخه آموزشی گوگل‌ویو را آزمایش کرده،‌ می‌گوید:‌


« من احساس خیلی خوبی در مورد گوگل‌ویو دارم. تا همین حالا هم گوگل‌ویو جنبه‌های خوبی دارد. با اضافه شدن برنامه‌های دیگر و متناسب‌تر شدن با انتظارات کاربران،‌ گوگل‌ویو می‌تواند به اوج خود برسد.»

بهنوش خرم‌روز

گوگل ویو موجی تازه در ارتباطات

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

گوگل روی نرم‌افزار کاربردی جدیدی کار می‌کند، که امکان تعاملات کاری بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
جنز و لارس راسموسن، دو برادر که ایده اولیه نرم‌افزار گوگل‌مپ را مطرح و آن‌را خلق کردند، تمام دو‌سال گذشته را به کار بی‌وقفه در شعبه استرالیای گوگل مشغول بودند. آنها که رؤیای ساخت نرم‌افزاری را داشتند که بتواند به عنوان ابزار ارتباطی تازه، شکل جدیدی از ارتباطات را به وسیله شبکه فراهم کند؛ پنج‌شنبه گذشته و در کنفرانس گوگل برای توسعه‌دهندگان وب در سن‌فرانسیسکو، نتیجه این تلاش‌ها را رونمایی کردند: گوگل ویو

گوگل‌ویو، برنامه‌ای کاربردی است که پیشخوانی اشتراکی برای دو یا چند کاربر مختلف در درون مرورگرها به وجود آورد؛ جایی که کاربران بتوانند به سادگی به تبادل اطلاعات با فرمت‌های گوناگون بپردازند. آنها می‌توانند پیام‌ها را مانند پست الکترونیکی ردوبدل کنند، از سیستم پیام‌رسان فوری استفاده کنند، مستندات با حجم بالا و حاوی متن، تصویر و گرافیک را به اشتراک بگذارند یا با کمک یکدیگر ویرایش کنند، ابزارک‌ها را به درون گوگل‌ویو بکشند و برای استفاده در اختیار بگیرند و به عنوان مثال در فضای گوگل‌ویو به بازی‌های چند کاربره بپردازند. کاربران می‌توانند پس از اتمام کار، نتیجه را ذخیره و حاصل کار را در وب منتشر کنند.

لارس راسموسن در گفتگو با نیویورک‌تایمز می‌گوید:
 «ما دوست داریم این‌طور فکر کنیم که ابزار ارتباطی جدیدی ابداع کرده‌ایم. ابزاری برای ارتباطات و همکاری، ما آنرا گوگل‌ویو می‌نامیم که به معنی موجی از بررسی مستندات و گفتگو در مورد آنهاست».

گوگل‌ویو تا اواخر 2009 در اختیار کاربران عادی قرار نخواهد گرفت، اما گوگل آن‌را به توسعه‌دهندگانی که در این کنفرانس شرکت کرده‌اند، ارائه داده و امیدوار است آنها افزونه‌هایی جدید و ابزارهایی تازه برای بهبود آن خلق کنند.

برای مثال، راسموسن می‌گوید مهندسان گوگل، افزونه‌ای را طراحی کرده‌اند که می‌تواند توییت‌های کاربران (پیامک‌های توییتری) را ذخیره کند. او اضافه کرده است کارمندان شرکت‌های مختلف هم می‌توانند از طریق گوگل‌‌ویو، درون شرکت به‌سادگی با یکدیگر همفکری و همکاری کنند تا مدارک و مستندات جدیدی به وجود بیاورند، یا گوگل‌ویو را برای سایر ارتباطات کاری به کار ببرند.

راسموسن می‌گوید:
« ما هنوز هم به دنبال کشف راه‌های جدیدی هستیم که بتوانند همکاری‌ها و ارتباطات شما را مؤثرتر کند و بی‌صبرانه منتظر افزونه‌ها و ابزارهای جدید توسعه‌دهندگان وب می‌مانیم. بخش اعظمی از فناوری ویو نیز درقالب نرم‌افزار منبع باز در اختیار همگان قرار خواهد گرفت».

اما برای گوگل، ویو صرفا یک محصول تازه نیست؛ گوگل با ارائه آن در این کنفرانس پیغامی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌ها داشته است: مرورگرها آن‌قدر نیرومند شده‌اند که می‌توان از آنها به عنوان پشتوانه‌ای برای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی پیچیده استفاده کرد. گوگل با این کار، کامپیوترهای رومیزی را که برای بیش از یک‌دهه در سیطره نرم‌افزارهای مایکروسافت بوده‌، به دنیای محاسبات ابری می‌کشاند.

اما آیا گوگل تمام سرور‌های ویو را در اختیار خواهد گرفت؟ مطمئنا نه!

چیزی که گوگل از طراحی این فضای تازه می‌خواهد، موجی از ارتباطات است. گوگل اعلام کرده می‌خواهد موج‌ها را با هم متحد کند، این یعنی هر کسی یا هر شرکتی که توانایی‌اش را داشته باشد، می‌تواند یک سرور برای موج‌های خودش راه بیندازد. مثال ساده پست الکترونیکی را در نظر بگیرید. هر کسی می‌تواند خدمات پست الکترونیکی به کاربران ارائه کند و به آنها این امکان را بدهد که با استفاده از فضای اینترنت، پیغام‌هایی را بفرستند یا دریافت کنند.

در حقیقت، تنها نکته این است که جی‌میل و گوگل‌ویو در انحصار گوگل خواهند بود.

به گزارش سی‌نت، وقتی هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند موجی اختصاصی داشته باشد، مطمئنا می‌تواند در مورد استفاده انحصاری از آن یا به اشتراک گذاشتنش با دیگران نیز تصمیم بگیرد. بسیاری از شرکت‌های خصوصی می‌توانند در فضایی امن و محصور‌شده توسط دیوار آتش به تبادل اطلاعات بپردازند، یا تصمیم بگیرند، اطلاعات را با جهان بیرون مبادله کنند. شرکت‌های دولتی، نهادهای مرتبط با سلامتی و تمام شرکت‌هایی که باید به دقت از داده‌ها و اطلاعاتشان محافظت کنند، نیز می‌توانند نرم‌افزارهای تازه‌ای به این موج اضافه کنند تا تمام نیازهای آنها را برآورده کند. تعدادی از شرکت‌ها هم می‌توانند موج های تازه‌ای به وجود بیاورند و بفروشند، البته اگر بازاری برای این کار وجود داشته باشد.

با این وجود، منابع آشنا با پیچیدگی‌های کار معتقدند گوگل رقبای چندانی نخواهد داشت. وقتی کاربران افزایش پیدا می‌کنند، نگهداری این سیستم و ایجاد افزونه‌های تازه بسیار پیچیده می‌شود و از عهده چندین شرکت قدرتمند بیشتر برنمی‌آید. شاید به همین دلیل هم هست که نسخه ارائه شده در کنفرانس، نمایشی بوده است.

ویو از پروتکل XMPP استفاده می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد با دیگر سامانه‌های IM که از همین پروتکل استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کند. بنابراین تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان وب قادر خواهند بود به سرعت برای نوشتن افزونه‌ها و ابزارهای تازه برای آن، در کنار ساخت سروری برای خودشان در صورت نیاز اقدام کنند.

می توانیم به زودی شاهد امکانات جالب توجهی باشیم که توسط توسعه‌دهندگان وب به این موج‌ها اضافه خواهد شد. شاید این موج ها در طول زمان بتوانند برخی بازارها را مانند بازار شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ارتباط تلفنی، یا نرم‌افزار برای کامپیوتر‌های شخصی یا ارائه‌کنندگان پست‌های الکترونیکی متزلزل کنند. باید صبر کرد و دید.
محبوبه عمیدی

گوگل‌ ویو؛ ‌این‌ همه هیاهو برای چیست؟

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد



 گوگل با آن‌که به‌عنوان یک کمپانی توسط چند مهندس تاسیس شد و هنوز هم به‌طور گسترده‌ای توسط مهندسان اداره می‌شود، به نظر می‌رسد چیزهای بسیار زیادی درباره طبیعت و ماهیت انسان می‌داند. جدیدترین محصول گوگلی‌ها هم هم‌چون نخستین روزهای جی‌میل، فقط پس از دریافت دعوت‌نامه از کاربران معتبر قابل استفاده است. این شما نیستید که تصمیم می‌گیرید از گوگل ویو (Google Wave) استفاده کنید؛ گوگل باید شما را انتخاب کند و بلیت طلایی را در اختیارتان قرار دهد. چند روز پیش که دعوت‌نامه ویو بالاخره برایم ارسال شد، کم مانده بود که از شدت خوشحالی بال در بیاورم. در بخش‌هایی از ذهنم واقعا به این فکر می‌کردم که به جای استفاده از یک برنامه ارتباطی مرورگر- محور، وارد یک مهمانی واقعا باشکوه شده‌ام.
به نظرم این خوشحالی بی‌اندازه من، چندان بی‌مورد نیست، چون "گوگل وِیوْ" محیطی بسیار آزاد و فرح‌بحش برای کاربر فراهم می‌کند. مهم‌ترین کاستی آن این است که توصیف‌اش بی‌اندازه دشوار است. سخنگویان گوگل در توصیف "ویو" گفته‌اند که اگر ایمیل قرار بود به جای ۴۰ سال پیش امروز ابداع شود، قطعا به همین شکل می‌بود (واقعیت جالب این است که نخستین ایمیل در سال ۱۹۷۱ بین دو کامپیوتر دیجیتال PDP رد و بدل شد). این را هم به خاطر داشته باشید که تا اواسط دهه ۱۹۹۰ که استفاده از ایمیل رایج شد، محیط شبکه‌ها کاملا متفاوت از آن‌چه امروز می‌بینیم بود. پهنای باند بسیار محدود بود و شما از همه ابزارهای ممکن ارتباطی فقط یک مودم در اختیار داشتید و دل‌بسته آن بودید.
اما اکنون جهان ما سرشار از پهنای باند است و همه چیز هوشمندانه‌تر از گذشته شده است. حتی گوشی موبایل من قادر به انجام کارهایی است که در دهه گذشته تصورش هم ممکن نبود. گوگل، سرورهای خود را در مکان‌هایی به وسعت مزارع بزرگ مستقر می‌کند، اما ما هنوز هم یادداشت‌ها و نامه‌های الکترونیک خود را در حجم‌های کم و به‌صورت ساده رد و بدل می‌کنیم.
گوگل ویو، این پارادایم را کاملا در هم می‌شکند و همه توان و قابلیت‌های جهان به‌هم پیوسته و شبکه‌ای امروز را در آغوش می‌کشد. اینجا دیگر امواج، ایستا نیستند و حداکثر پویایی،‌ کنشگری و انعطاف‌پذیری را می‌توان به چشم دید و تجربه کرد. وقتی شما موجی (Wave) ارسال می‌کنید، شی‌ءای مجازی می‌سازید که توسط شما یا افرادی که برایشان ارسال می‌کنید، به اشتراک گذاشته می‌شود. شما می‌توانید در آنجا تایپ کنید، همه کسانی که روی آن موج هستند هم می‌توانند این کار را انجام دهند و همه این‌ها به جای این‌که مثل ایمیل از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل شود، روی یک سرور مرکزی ذخیره می‌شود. همه می‌توانند چیزهایی که افراد دیگر تایپ می‌کنند را به‌صورت هم‌زمان ببینند. همه می‌توانند نوشته‌های دیگران را ویرایش کنند. با ایمیل‌های معمولی، فعالیت‌های ساده اشتراکی در یک لیست مشخص می‌تواند تبدیل به یک کابوس زنجیره‌ای شود؛‌ مجموعه‌ای از ایمیل‌های درهم و به‌هم‌ریخته، اما ویو همه چیز را مرتب و منظم نگه می‌دارد.
اما در این‌جا همه‌چیز به متن محدود نمی‌شود. شما می‌توانید عکسی را هم روی موج ارسالی خود بفرستید، و حتی فایل‌های سنگین‌تر و پویاتری را هم روی آن قرار دهید: فیلم، بازی، نقشه و ... . می‌توانید موج ارسالی خود را به وبلاگ‌تان ارسال کنید یا برای یک وب‌سایت بفرستید؛ در آنجا هم این موج هم‌چنان قابل ویرایش خواهد ماند و خاصیت اشتراکی خود را حفظ خواهد کرد و همه این‌ها در حالی است که آن‌چه عرضه شده، نسخه بتای این محصول است. ویو هم مثل خیلی چیزهای دیگر در این روزها، یک بستر مناسب و قابل توسعه است. گوگل برنامه‌نویسان را ترغیب می‌کند که برنامه‌های کاربردی دیگری را هم بنویسند تا بتواند به امکانات موجود در ویو بیفزاید. (نسخه کامل ویو، اواسط سال ۲۰۱۰ عرضه خواهد شد، با این حال فراموش نکنید که جی‌میل پنج سال به‌صورت بتا مانده بود.)
به‌طور خلاصه باید گفت گوگل ویو یک ابزار ارتباطی و تعاملی بسیار چشمگیر و با قابلیت‌هایی منحصر به‌فرد است. آن‌قدر حرفه‌ای است که نیاز کاربران متخصص را برآورده سازد و آن‌قدر کاربری آن آسان است که کاربران معمولی را هم راضی نگه دارد. ویو با توئیتر هم سازگار است و می‌توان از طریق آن توئیت‌ها را ارسال کرد. ویو ابزاری اجتماعی است و همانند فیس‌بوک می‌توان فایل‌های چندرسانه‌ای را هم در آن به اشتراک گذاشت. از این پس هر کسی بخواهد کلاینت ایمیل یا ابزاری اشتراکی تولید کند باید توجه خاصی به ویو داشته باشد.
اما با این همه، ویو از تعداد و حجم ایمیل‌های شما نخواهد کاست. ویو بیشتر شبیه به یک مسنجر بسیار توان‌مند است. ممکن است یک ساعت یا یک هفته طول بکشد تا شما به ایمیلی پاسخ دهید، اما کارکرد Real Time ویو به‌گونه‌ای است که حواس کاربر باید دائما متوجه آن باشد؛ درست مانند مسنجر، یا موبایل، یا حتی نوزادی که دائما گریه می‌کند. وقتی ویو روی کامپیوترتان باز باشد، سخت است که بتوانید روی چیز دیگری تمرکز کنید. این را نمی‌توان از معایب ویو دانست.
در هر صورت، بعد از Google Maps که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، این بهترین محصول ارائه شده توسط این کمپانی است. اساسا منابع مالی گوگل بیشتر از همه کمپانی‌های مشابه در جهان است و از این منابع هم به بهترین نحو برای استخدام هوشمندترین متخصصان بهره گرفته است.
همیشه این‌طور نخواهد ماند. ما عادت کرده‌ایم که گوگل بهترین ابزارها را رایگان در اختیارمان بگذارد. فراموش نکنیم که گوگل یک کمپانی عمومی است که باید از آن‌چه ارائه می‌کند درآمدهایی به دست آورد. گوگل برای کسب درآمد از محصولات خود دو راه دارد: قرار دادن تبلیغات در آنها - هم‌چون یوتیوب و جی‌میل - یا جذب کردن افراد و کشاندن آنها به اکوسیستم گوگل، تا بتواند مشتریان محصولات خود را در مسیرهایی قرار دهد که تبلیغات در آن نصب شده است (باز هم مثل یوتیوب و جی‌میل).
وقتی عضویت‌تان پذیرفته شد، گوگل به شما این امکان را می‌دهد که هشت نفر دیگر را هم برای استفاده از این ابزار خارق‌العاده دعوت کنید.
لیو گراسمن،‌ مجله تایم
ترجمه: احسان نوروزی