افزونه FoxTab می‌تواند جلوه دیگری به جابجایی بین صفحات باز شده در فایرفاکس بدهد و کار شما را در انتخاب برگه‌ها آسانتر کند. با کمک این افزونه، شما در هنگام عوض کردن برگه‌ها می‌توانید از چند نوع افکت استفاده کنید و شمایی از صفحه ها را قبل از انتخاب ببینید. جدا از آن، با جستجو در عنوان ها برگه‌های مورد نظرتان را از بین تعداد زیادی زبانک بیابید. این کارها با میانبرهایی تعریف شده امکانپذیر است. این میانبرهای پیش‌فرض در «Fox Tab» تا حدی قابل تغییر هستند.

در این افزونه به دو روش کلی می‌توانید برگه‌ها را انتخاب کنید:

Flip Mode .I (روش سریع)

همانطور که می‌دانید در فایرفاکس یکی از راه‌هایی که می‌توانید برگه‌های مختلف را انتخاب نمایید استفاده از Ctrl+Tab است، پس از نصب «Fox Tab» نیز به طور پیش‌فرض با همین میانبر می‌توانید بین صفحه ها جابجا شوید منتهی با جلوه‌های ویژه! راه دیگر آن نگاه داشتن کلید راست ماوس و همزمان اسکرول نمودن است. البته می‌توانید میانبر و افکت مورد نظرتان را خودتان برگزینید. این روش همانند Alt+Tab در ویندوز سریع است؛ به این شکل که با هر بار فشردن Tab صفحه عوض شده و با رها نمودن Ctrl صفحه مورد نظر باز می‌شود. در این روش نیازی به کلیک اضافه نیست.

Interactive Mode .II (روش معمولی یا تعاملی)

در این روش فرصت بیشتری برای انتخاب دارید، یعنی با رها کردن کلید از صفحه گزینش خارج نمی‌شوید و می‌توانید چیدمان‌های مختلف را ببینید و با کلیک بر روی صفحه مورد نظر آن را باز کنید. میانبرهای پیش‌فرض در این سبک مرور از این قرار است:بعد فشردن کلیدF12 یا Ctrl+Q؛ کلیک همزمان با دکمه راست و چپ ماوس یا چپ و وسط.

Foxtab Effects

از جمله امکانات دیگر «Fox Tab» امکان دسته بندی خودکار بر طبق نام سایت و جستجو بر حسب تیتر صفحه است. برای این کار می‌توانید بر روی دکمه مربوطه کلیک نموده و یکی از کلمه‌ هایی را که می‌دانید در عنوان صفحه مورد نظرتان وجود دارد در قسمت مربوطه تایپ کنید.

Foxtab Full

بعضی از موارد مربوط به بخش تنظیمات از این قرار است:

برگه General

فریم Tabs:

Hide duplicated، تیک زدن این مورد باعث عدم نمایش صفحه های تکراری (دارای یک عنوان) می‌شود.

Arrange tabs by… مرتب کردن تب ها بر حسب میزان استفاده

در فریم Thumbnail Preview By نیز می‌توانید مشخص کنید که چه قسمتی از صفحه ها در تصاویر بند انگشتی نشان داده شود.

Layout

در بالای این قسمت می‌توانید مواردی را مانند تعداد تصاویر در یک ردیف و غیره را تنظیم کنید و در فریم پایین صفحه نیز مشخص کنید که صفحه‌ها به شکل عمودی نمایش داده شوند یا افقی.

Flip Mode

این قسمت مربوط به تنظیمات حالت جابجایی سریع است که در بالا ذکر آن رفت.

فریم Launching:

در این بخش می‌توانید از بین میانبرهای موجود برای ماوس و صفحه‌کلید موارد دلخواه را انتخاب کنید تا با آن‌ها وارد «فلیپ مود» شوید.

در فریم Misc نیز می‌توانید مشخص کنید که در هنگام استفاده از این نوع جابجایی از چه افکتی استفاده کنید. برای این کار از فهرست Preferred layout مورد دلخواه را انتخاب کنید.

Don’t launch FoxTab if نیز دارای دو قسمت قابل انتخاب است و برای مواردی است که نمی‌خواهید برای تعویض تب از این افزونه استفاده کنید یعنی اگر تعداد صفحه ها از عدد خاصی کمتر باشد، یا کلید ها در مدت زمان مشخصی رها شوند.

Interactive Mode

این قسمت برای تنظیمات مربوط به حالت «اینتر اکتیو» یا جابجایی کندتر است. میانبرها را می‌توان تنظیم کرد.

در فریم Misc نیز می‌توانید نمایش آیکون این افزونه در منوی کلیک راست فایرفاکس و مواردی چنین را انتخاب کنید.

Advanced

موارد مربوط به جستجو و نمایش بر حسب گروه‌ها در اینجا قرار می‌گیرد. از طرفی می‌توانید افکت هایی مانند Animate tab selection را در این بخش فعال کنید. با این کار رفتن به صفحه مورد نظر (در افکت ۳D Stack) با زوم همراه خواهد شد که گرچه کیفیت چندان مناسبی ندارد ولی ایده آن جالب است. Display thumbnails reflection نیز امکان نمایش انعکاس را فعال می‌کند.

Ctrl+G نیز برای دسترسی به گروه بندی و Ctrl+F برای رفتن به قسمت جستجو است.

این افزونه یکی از افزونه های پر طرفدار فایرفاکس است و دفعات زیادی دانلود شده. البته مشکلاتی در زمان کار با آن و مخصوصاً در حالت آفلاین وجود دارد و البته لازم به ذکر است که تلاش پریانا برای درک رابطه بین اسکرین شات‌های موجود با نسخه موجود حال حاضر این افزونه به نتیجه‌ای منجر نشد!