سناریو اول :

در گذشته نه چندان دور هکرها بعد از هک کردن یک آدرس ایمیل ، پسورد آن را عوض میکردند تا صاحب ایمیل متوجه هک شدن ایمیل خود شود اما امروزه روز ، هکرها تمایلی به خود نمایی ندارند و سعی می کنند همچون روحی در ایمیل شما حضور داشته باشند و آرام آرام به اطلاعات شما دست پیدا کنند و شاید شما هیچ گاه متوجه این موضوع نشوید.

سناریو دوم :

فرض کنید به کافی نت رفته اید و یا خانه ای یک آشنا و بر روی کامپیوتر آن ها ایمیل خود را چک کرده اید ولی فراموش کرده اید که از ایمیل خود خارج (signout) شوید و خب این یعنی اینکه آن افراد می توانند به ایمیل شمادسترسی پیدا کنند ، حال نمی توانید به آن محل برگرید چطور جلوی ورود آن افراد را بگیرید.

راه حل :

این راه حل مختص جی میل است . باید به پایین صفحه جی میل خود بروید در آنجا خطی وجود دارد که
آخرین باری را که از جی میل استفاده کردید و در اصل وارد آن شدید را نوشته و این یعنی شما می توانید متوجه شویدکه آیا کسی به جز شما وارد شده یا نه .

جی میل

اما برای اینکه به جزئیات بیشتری پی ببریم و بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم در جلوی همین خط بر روی لینک Details کلیک کنید در این هنگام پنجره ای باز میشود که به ما امکانات و جزئیات بیشتری درباره آخرین ورودهای به جی میل نمایش میدهد.

جی میل

در این صفحه لیستی از آخرین ورودها به ایمیل شما ، IP فردی که وارد شده — که خود شما باید باشید — زمان ورود به ایمیل نمایش داده شده همچنین IP حال حاضر شما نیز نمایش داده میشه که در زیر این لیست هست .

برای اینکه اگر در کامیپوتر جای دیگری و یا مثلآ موبایل و وسیله ای ایمیل خود را چک کرده اید و فراموش کردید که از ایمیل خود خارج شوید برای اینکه از روی کامیپوتر خود این کار را انجام دهید کافیست در این صفحه بر رویدکمه Sign out all other Sessions کلیک کنید تا این کار صورت بگیرد.

در هر صورت امنیت و حفاظت از ایمیل خود را همواره جدی بگیرید با امکانات مدرنی که Gmail فراهم میکند چنین کاری شدنی هست.