به نقل از مجله اینترنتی پريانا
دیروز شرکت گوگل نسخه ۳.۵ از برنامه محبوب Picasa را برای ویندوز و مک منتشر کرد.

پیکاسا برنامه ای برای مدیریت، دسته بندی و جستجو تصاویر می باشد که با کمک سرویس Picasa Web شما می توانید تصاویر خود را بر روی اینترنت هم قرار دهید.

مهمترین ویژگی قرارداده شده در این نسخه قابلیتی هست با نام Name Tags. بوسیله این ویژگی شما قادر هستید تصاویرتان را براساس نام اشخاص دسته بندی کنید. این ویژگی چندی پیش به سرویس آنلاین پیکاسا اضافه شده بود(مشابه این سرویس را می شود در فلیکر و فیس بوک مشاهده کرد) و هم اکنون این ویژگی با امکاناتی بیشتر و جالبتر در پیکاسا نسخه ۳.۵ وجود دارد.

پس از نصب و اجرای نسخه ۳.۵ از پیکاسا این برنامه شروع به جستجو و جمع آوری تصاویر با چهره های مشابه می شود. به طور مثال این برنامه تمامی تصاویر موجود در کامپیوتر شما که تصویر خود شما در آن باشد را در یک مکان جمع آوری می کند و در قسمتی با عنوان Unnamed People قرار می دهد که شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر نام اشخاص موجود در تصاویر را اضافه کنید. همچنین اگر شما وارد حساب کاربری خود در جیمیل هم شده باشید هنگام نوشتن نام افراد پیشنهادهایی از سمت جیمیل براساس قسمت “تماس ها” به شما داده می شود.




picasa35-1با سیستم هوشمند تشخیص چهره پیکاسا شما به راحتی و سرعت هرچه تمام تر می توانید نام افراد موجود در تصاویر را به تصاویر خود اضافه کنید و حتی آنها را در وب برای دوستان و خانواده تان در دسترس قرار دهید. همچنین شما می توانید با جستجوی پیشرفته تصاویر تمامی تصاویری که ۲ شخص خاص در آن حضور دارند را به راحتی بیابید!

این قابلیت جدید با قابلیت مشابهش در سیستم آنلاین پیکاسا هماهنگی کامل دارد و شما می توانید به راحتی نام ها را بین برنامه و سیستم آنلاین Sync کنید.

از دیگر قابلیت ها می شود به درست کردن تصاویر و فیلم های کوتاه از چهره های مشخص نام برد. همچنین شما می توانید به راحتی تصاویرتان را در سرویس نقشه گوگل با مشخصات مورد نظر قرار دهید.

christina collageشما می توانید در این ویدئو گزیده ای از امکانات جدید و نحوه کار با آنها را مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه ۳.۵ پیکاسا به این آدرس و یا این آدرس مراجعه فرمائید.