بابا سعید

طرح ساخت بلندترین پل دنیا

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به نقل از وبلاگ نارنجي
Bahrain-Qatar_Causeway.jpg


این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کيلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کيلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد.


در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام «گذرگاه دوستی بحرین و قطر» نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.


پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد.


هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.


چهره ها در تصاحب پیکاسا ۳.۵

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به نقل از مجله اینترنتی پريانا
دیروز شرکت گوگل نسخه ۳.۵ از برنامه محبوب Picasa را برای ویندوز و مک منتشر کرد.

پیکاسا برنامه ای برای مدیریت، دسته بندی و جستجو تصاویر می باشد که با کمک سرویس Picasa Web شما می توانید تصاویر خود را بر روی اینترنت هم قرار دهید.

مهمترین ویژگی قرارداده شده در این نسخه قابلیتی هست با نام Name Tags. بوسیله این ویژگی شما قادر هستید تصاویرتان را براساس نام اشخاص دسته بندی کنید. این ویژگی چندی پیش به سرویس آنلاین پیکاسا اضافه شده بود(مشابه این سرویس را می شود در فلیکر و فیس بوک مشاهده کرد) و هم اکنون این ویژگی با امکاناتی بیشتر و جالبتر در پیکاسا نسخه ۳.۵ وجود دارد.

پس از نصب و اجرای نسخه ۳.۵ از پیکاسا این برنامه شروع به جستجو و جمع آوری تصاویر با چهره های مشابه می شود. به طور مثال این برنامه تمامی تصاویر موجود در کامپیوتر شما که تصویر خود شما در آن باشد را در یک مکان جمع آوری می کند و در قسمتی با عنوان Unnamed People قرار می دهد که شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر نام اشخاص موجود در تصاویر را اضافه کنید. همچنین اگر شما وارد حساب کاربری خود در جیمیل هم شده باشید هنگام نوشتن نام افراد پیشنهادهایی از سمت جیمیل براساس قسمت “تماس ها” به شما داده می شود.




picasa35-1با سیستم هوشمند تشخیص چهره پیکاسا شما به راحتی و سرعت هرچه تمام تر می توانید نام افراد موجود در تصاویر را به تصاویر خود اضافه کنید و حتی آنها را در وب برای دوستان و خانواده تان در دسترس قرار دهید. همچنین شما می توانید با جستجوی پیشرفته تصاویر تمامی تصاویری که ۲ شخص خاص در آن حضور دارند را به راحتی بیابید!

این قابلیت جدید با قابلیت مشابهش در سیستم آنلاین پیکاسا هماهنگی کامل دارد و شما می توانید به راحتی نام ها را بین برنامه و سیستم آنلاین Sync کنید.

از دیگر قابلیت ها می شود به درست کردن تصاویر و فیلم های کوتاه از چهره های مشخص نام برد. همچنین شما می توانید به راحتی تصاویرتان را در سرویس نقشه گوگل با مشخصات مورد نظر قرار دهید.

christina collageشما می توانید در این ویدئو گزیده ای از امکانات جدید و نحوه کار با آنها را مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه ۳.۵ پیکاسا به این آدرس و یا این آدرس مراجعه فرمائید.

سازمانهای درگیر با مساله مهاجرت در کانادا

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

در کانادا سه سازمان مستقیما با مسایل مرتبط با مهاجران درگیر هستن.


Citizenship and Immigration Canada یا CIC = سازمان مهاجرت و شهروندی (تابعیت) کانادا
این سازمان وظایف زیر رو به عهده داره:
- تشخیص افراد واجد شرایط پناهندگی و ارجاع پرونده آنان به سازمان IRB
- انتخاب افراد واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا
- صدور ویزای توریستی (ویزیت)، کار و دانشجویی
- صدور مدارک مسافرتی Travel Documents
- تعیین شرایط لازم برای حفظ وضعیت اقامت دائم کانادا Permanent Residency
- اعطای شهروندی (تابعیت) کانادا
- اسکان دادن پناهندگان در کانادا (فراهم کردن شرایط لازم برای پناهندگانی که وارد کانادا می شوند)


Canada Border Services Agency یا CBSA = آژانس خدمات مرزی کانادا
وقتی وارد کانادا می شین چه از طریق هوا، دریا، یا زمین کارکنان این آژانس در مورد ورود شما به کانادا تصمیم می گیرن. وظایف اصلی این آژانس که همچون بازوی اجرایی CIC هستش به شرح زیره:
- اعطای اجازه ورود افراد به کانادا
- ارجاع پرونده متقاضیان پناهندگی کانادا به IRB در صورتی که تقاضا هنگام ورود به کانادا ارائه شده باشد
- بازداشت کسانی که خطری امنیتی یا خطری برای مردم تلقی می شن
- اخراج افرادی که امکان ورودشون به کانادا نیست به خارج از کانادا


Immigration and Refugee Board of Canada یا IRB = هیأت مهاجرت و پناهندگی کانادا
وظایف IRB به شرح زیره:
- تصمیم گیری درباره شرایط پذیرش افراد به عنوان پناهنده
- شرکت در بعضی دادگاههای تجدید نظر مرتبط با مهاجرت
- برگزاری دادگاههای مرتبط با پذیرش پذیری افراد به کانادا و بررسی بازداشتی های مرتبط با این مساله


دادگاههای IRB از نظر قانونی به رسمیت دادگاههای کیفری و یا حتی حقوقی نیستن. در اصطلاح حقوقی به این دادگاهها Administrative Tribunal می گن. در بیشتر این دادگاهها هیچ کس محکوم نیست و دادستانی هم وجود نداره، بلکه صحت ادعا و یا تقاضای یک فرد برای پناهندگی یا اجازه ورود به کشور مورد بررسی قرار می گیره.
در ضمن IRB تنها به بررسی پرونده اون دسته از پناهندگانی می پردازه که در داخل کانادا حضور دارن. اگر فردی قصد تقاضای پناهندگی به کانادا از خارج از این کشور داشته باشه باید از طریق CIC اقدام کنه.
امیدوارم این نوشته شما رو کمی با ساز و کار مهاجرت و پناهندگی به کانادا آشنا کرده باشه.


موفق باشید

۶ گجت برای آدم های کم حوصله

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

ممکن است شما جزو آدم هایی باشید که با کمبود وقت مواجه هستند یا اینکه حوصله منتظر ماندن ندارید. اگر چنین است این ۶ گجت برای شما است. من هم مطلب را طولانی نمی کنم تا حوصله تان سر نرود.


500x_60-second-charcoal-starter.jpg

کباب درست کردن کار لذت بخشی است. به شرطی که حال آتش درست کردن را داشته باشید. این مشعل مخصوص روشن کردن زغال، قول می دهد تنها ظرف ۶۰ ثانیه آتش شما را روشن کند تا بتوانید سریعا مراسم کباب پزان را آغاز کنید.



500x_beverage-chiller.jpg
هیچ کس حوصله صبر کردن برای خنک شدن بطری های نوشیدنی را ندارد. این گجت در واقع برای سرد کردن بطری نوشیدنی های الکلی تهیه شده اما دلیلی ندارد که نتوان از آن برای خنک کردن نوشیدنی های دیگر هم استفاده کرد. نام آن Cooper Cooler است و ادعا می کند که ۹۰ برابر سریع تر از یخچال عمل می کند. یعنی برای داشتن یک نوشیدنی تگری باید کمتر از ۶ دقیقه صبر کنید.

500x_iodrive-duo-ssd.jpg
اگر حوصله صبر کردن برای بالا آمدن نرم افزار ها را ندارید می توانید سراغ سریع ترین درایو SSD جهان بروید. دیسک ioDrive Duo با سرعت خیره کننده خواندن اطلاعات ۱.۵ گیگابایت در ثانیه و نوشتن ۱.۴ گیگابایت در ثانیه به شما اجازه فکر کردن هم نمی دهد.

500x_5.11-tactical-flashlight.jpg
بزرگترین مشکل چراغ قوه ها این است که هر وقت لازمشان داریم باطری ندارند. این چراغ قوه LED شرکت Tactical با روشنایی فوق العاده ۹۰ لومن تنها طی ۹۰ ثانیه شارژ می شود و با همین مقدار شارژ ۹۰ دقیقه روشن می ماند.

500x_eye-fi-pro.jpg
انتقال عکس ها از دوربین های عکاسی و فیلم برداری دیجیتال واقعا حوصله لازم دارد. خود من هنوز فرصت نکرده ام عکس هایی که یک ماه پیش گرفته ام را روی کامیپوتر منتقل کنم. راه حل کارت حافظه Eye-Fi است که قبلا هم در نارنجی با آن آشنا شده اید. این کارت خودش یک کارت شبکه بی سیم دارد و عکس های دوربین را به صورت بی سیم به کامپیوتر منتقل می کند یا اگر بخواهید، آنها را مستقیما روی فیس بوک یا یوتیوب آپلود می کند. البته به خاطر مسدود بودن سایت ها، این کاربردش عملا در ایران بدون مصرف است.

500x_tapei_101_elevator.jpg
آسانسور اسمانخراش ۱۰۱ طبقه تایپه واقعا برای آدم های کم حوصله ساخته شده. این قوطی پرنده که لقب سریع ترین آسانسور دنیا را به دوش می کشد با سرعت ۳۷.۷ متر در ثانیه حرکت می کند. البته نمی دانم وقتی سوار این آسانسور می شویم و به طرف پایین حرکت می کنیم احساس پایین رفتن می کنیم یا سقوط آزاد؟

سویزی هنرپیشه فیلم «روح» درگذشت

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به نقل از راديو فردا
پاتريک سويزی هنرپيشه فيلم های «روح» و «رقص کثيف» در سن ۵۷ سالگی پس از دو سال مبارزه با بيماری سرطان لوزالمعده در در شهر لس آنجلس درگذشت. پاتريک سويزی هنرپيشه آمریکایی فيلم های «روح» و «رقص کثيف» در سن ۵۷ سالگی، پس از دو سال مبارزه با بيماری سرطان لوزالمعده در شهر لس آنجلس درگذشت. پاتريک سويزی در شهر هستون تگزاس بدنيا آمد و از آغاز جوانی در مدرسه مادرش در زمینه رقص آموزش ديد. سويزی در سال ۱۹۷۹ وارد سينما شد و در سال ۱۹۸۷ در فيلم «رقص کثيف» توجه فيلم سازان هاليوود را جلب کرد. وی در اين فيلم نقش يک مربی رقص را ايفا می کرد. به نوشته روزنامه انگلیسی تايمز، فيلم «رقص کثيف» فقط پنج ميليون دلار هزينه داشت و در ابتدا قرار بود فقط به صورت فيلم ويدئويی توزيع شود. «رقص کثيف» تماشاگران بسياری را به سينما جذب کرده و حدود دویست میلیون دلار درآمد کسب کرد. وی در سال ۱۹۹۰ در فيلم «روح» در کنار دمی موور و ووپی گلدبرگ درخشيد و نامزد دريافت جايزه گولدن گلوب شد. سویزی در سال ۱۹۹۳ در نقش پزشک در محله های فقير نشين کلکته ظاهر شد. در سال ۱۹۹۶ در جريان فیلمبرداری نخستين صحنه های فيلم «نامه هايی از يک قاتل» از اسب به زمين افتاد و به دليل شکستگی پاهايش حدود چهار سال از سينما فاصله گرفت. «آبی کمرنگ» آخرين فيلمی سينمايی است که پاتريک سويزی در سال ۲۰۰۹ در آن هنرنمايی کرده است. سويزی در سريال های تلويزيونی نیز ايفای نقش کرده و مهمترين نقش تلویزیونی او در سال ۱۹۸۵ در سريال «شمال و جنوب» بود. پاتريک سويزی با ورزش های رزمی نيز آشنايی داشته و دارای کمربند سياه در کاراته بود.

نقش موسیقی در بهبود حافظه، دانش و رفتار کودکان

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

روزنامه گاردین می نویسد در بریتانیا دولت سال جدید تحصیلی را سال موسیقی اعلام کرده است و همزمان يک گزارش تحقیقی نشان می دهد که فراگرفتن یک آلت موسیقی می تواند فواید فراوانی برای کودکان داشته باشد.روزنامه گاردین می نویسد در بریتانیا دولت سال جدید تحصیلی را سال موسیقی اعلام کرده است و همزمان يک گزارش تحقیقی نشان می دهد که فراگرفتن یک آلت موسیقی می تواند فواید فراوانی برای کودکان داشته باشد. براساس تحقیقات جدیدی که به ابتکار دولت بريتانيا انجام شده آموزش و فراگیری یک آلت موسیقی می تواند در بهبود رفتار، حافظه و دانش عمومی کودکان تاثیر مثبت داشته باشد. این تحقیقات توسط انستیتو آموزش دانشگاه لندن انجام شده است و پروفسور سوزان هالام مدیر این گره تحقیقاتی به گاردین گفت که پژوهشگران در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که فراگیری نواختن یک آلت موسیقی موجب توسعه و بزرگتر شدن قسمت چپ مغز کودکان می شود. در نتیجه حافظه کودکانی که آموزش موسیقی دیده اند به نسبت سایرین ۲۰ درصد افزایش می یابد. این تحقیقات به ابتکار وزرات آموزش و پرورش دولت بریتانیا صورت گرفته و بخشی از برنامه جدید آن برای تشویق تعداد بیشتری از کودکان به آموزش موسیقی است. به نوشته روزنامه گاردین دولت بریتانیا امیدوار است شمار کودکان ۷ تا ۱۱ ساله را که آموزش موسیقی به شکل رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد تا سال ۲۰۱۱ به دو برابر تعداد فعلی افزایش دهد. براساس آمار دولتی در حال حاضر نیمی از کل دانش آموزان مرحله ابتدایی یعنی حدود یک میلیون نفر آموزش موسیقی می بینند. در تحقیقات دیگری که صورت گرفته است در مقایسه تاثیر آموزش موسیقی با آموزش هنرهای نمایشی نشان می دهد که آموزش موسیقی در طولانی مدت ۷ امتیاز به میزان IQ یا ضریب هوشی دانش آموزان می افزاید در حالیکه آموزش هنرهای نمایشی ۴.۳ امتیاز به ضریب هوشی آنها خواهد افزود. چند تحقیقات دیگر که اخیرا در آمریکا صورت گرفته ثابت کرده اند که نواختن یک آلت موسیقی نحوه رفتار کودکان را بهبود می بخشد. به گفته پروفسور سوزان هالام دلیل آن این است که کودکان با کار در گروه های کوچک موسیقی موضوعات رفتاری مثل اعتماد و تکیه به دیگران، احترام ، تساهل و بردباری را فرا می گیرند. به گفته پروفسور هالام در دوران بلوغ نیز موسیقی می تواند نقش بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت کودکان داشته باشد و در لحظاتی که آنها احساس تنهایی و یا حالت دلهره دارند موسیقی می تواند آرامش بخش و موثر باشد. به گفته پروفسور هالام یادگرفتن آواز و یا آموزش پیانو به خودی خود نمی تواند قابلیت فراگیری ریاضیات را در کودکان تقویت کند. ارتباط بین توان فراگیری ریاضیات و علوم با تمرین موسیقی در تحقیقات اخیر نتایج متناقض و گوناگونی داشته است. وزارت آموزش و پرورش بریتانیا می گوید در سال گذشته حدود ۳۳۰ میلیون پوند برای افزایش امکانات آموزش موسیقی هزینه کرده است. همزمان سال تحصیلی جدید در بریتانیا به عنوان سال موسیقی نام گذاری شده است. به همین مناسبت تعدادی از خواننده ها و گروه های موسیقی بریتانیایی قرار است در جریان مراسمی در مدارس مختلف کشور با اجرای برنامه این روز را جشن بگیرند. و این کنسرت های دبستانی و دبیرستانی از طریق اینترنت به طور همزمان برای دانش آموزان تعداد کثیری از مدارس کشور پخش خواهند شد. اد بالز وزیر آموزش و پرورش بریتانیا می گوید:«موسیقی در فرهنگ جوانان و نوجوانان نقش بسیار مهمی ایفا می کند و می تواند الهام بخش و آموزنده باشد. باید به نسل جوان آموخت که موسیقی انواع گوناگونی دارد و برای موفقیت در آینده آنها باید از سنین پایین با جدیت کار کنند. در عین حال فراگیری موسیقی به آموزش و کارکرد بهتر دانش آموز در محیط مدرسه کمک زیادی می کند. بنابراین موسیقی باید نقش مهمتری در پرورش کودکان داشته باشد.»

دعواهای حقوقی بر سر کتابخانه دیجیتال گوگل

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

به نقل از راديو فردا
مشروعیت و ادامه کار کتابخانه دیجیتال گوگل در گرو حکم دادگاهی در شهر نیویورک است که به زودی صادر خواهد شد. اما حقیقتا این کتابخانه همراه با ابزار جستجوگر گوگل که به میلیونها نسخه کتاب دسترسی دارد چه پیامدهایی برای عالم نشر و کتاب خواهد داشت.مشروعیت و ادامه کار کتابخانه دیجیتال گوگل در گرو حکم دادگاهی در شهر نیویورک است که به زودی صادر خواهد شد. اما حقیقتا این کتابخانه همراه با ابزار جستجوگر گوگل که به میلیون ها نسخه کتاب دسترسی دارد چه پیامدهایی برای عالم نشر و کتاب خواهد داشت. روزنامه گاردین در مطلبی به قلم فیلیپ جونز می نویسد که اگر همه چیز طبق نقشه و زمانبندی تعیین شده پیش برود در نیمه اول سال ۲۰۱۰ گوگل فروش کتاب و امکان دسترسی به کتابخانه دیجیتال و عظیم این موسسه را آغاز خواهد کرد. کتابخانه گوگل حاوی ۵ تا ۶ میلیون نسخه کتاب است که طی سال های اخیر گوگل آنها را از کتابخانه ها معتبر قرض کرده و یا از کتابفروشی های دست دوم پیدا کرده و یا از دانشگاه ها به عاریه گرفته شده اند. گوگل تمام این چندین میلیون کتاب را به صورت دیجیتال نسخه برداری کرده و در اکثر موارد این کار گوگل برخلاف میل نویسنده یا ناشر این کتاب ها انجام شده است. گاردین اشاره می کند حدود یکسال پیش بین گوگل و بخشی از ناشران بزرگ و نویسندگان در آمریکا قرار دادی امضا شد که اگر مراجع قضایی آنرا تایید کنند سرنوشت عالم کتاب و همه کتابخوان ها را در آینده رقم خواهد زد. براساس آن گوگل -در شکل مجازی آن – به بزرگترین کتابخانه جهان و بزرگترین فروشنده کتاب بدل خواهد شد و مشترکان و علاقمندان خواهند توانست به متون و کتاب هایی دسترسی پیدا کنند که در گذشته حتی تصور آنرا هم نمی کردند. این توافق یا مقررات حقوقی و بازرگانی ابتدا در آمریکا به اجرا درخواهد آمد ولی کمیسیون اروپا نیز از هم اکنون در حال بررسی اصلاحات در قوانین «حقوق و امتیازات معنوی» است تا به گفته یکی از اعضای این کمیسیون دسترسی شهروندان به کتاب های خاک گرفته و نایاب را برای همگان فراهم کند. نویسنده گاردین یادآوری می کند که همه این تحولات فعلا روی کاغذ و منتظر حکم نهایی مراجع قضایی است که قرار است روز هفتم اکتبر صادر شود. این توافق تاکنون مخالفان بزرگی داشته از جمله موسسات غول پیکری مثل آمازون، یاهو و مایکروسافت ، همینطور دولت های آلمان و فرانسه و تعداد زیادی از نویسندگان سرشناس و یا وارثین آنها با آن مخالف هستند. به دلیل اهمیت فوق العاده این توافق تجاری وزارت دادگستری آمریکا به شکل ویژه ای آنرا بررسی می کند. گاردین سپس می پرسد چرا این توافق تجاری – حقوقی تا این حد جنجال برانگیز است؟ یک نکته حجم وسیع منابعی است که گوگل در اختیار خواهد گرفت و کتابخانه های دیجیتال یا مجازی دیگر عملا نخواهند توانست به هیچ وجه با آن رقابت کنند. نکته دیگر این است که گوگل به جای دادن حق مشارکت به نویسندگان یا ناشران عملا تمام حقوق آنها را براساس این قرارداد از آنها خریداری کرده و به مالک مطلق همه این متون بدل خواهد شد. هدف گوگل از این طرح همواره مشخص بود و آن این است که تاجاییکه می تواند حجم کتاب و متن هایی را که در اختیار می گیرد افزایش داده و با ارائه آنها روی اینترنت از طريق خدمات جنبی و بخصوص آگهی های تجاری درآمد اضافی کسب کند. بسیاری از نویسندگان و ناشران به این موضوع اعتراض دارند که مبلغی که گوگل برای استفاده از آثار آنها خواهد پرداخت در مقابل درآمد هنگفتی که این کمپانی از محل خدمات جنبی کسب خواهد کرد بسیار ناعادلانه و ناچیز است. گاردین سپس به امتیازات این معامله برای مصرف کنندگان عمومی پرداخته و می نویسد اگر سیستم عامل جستجوگری که گوگل برای این کتابخانه مجازی وعده داده است به درستی عمل کند هر کتابخوانی در هر گوشه ای از جهان خواهد توانست علاوه بر دسترسی به کتاب مورد علاقه خود می تواند به راحتی در ژانرها، گروهبندی ها و سالهای گوناگون از تاریخ نشر و کتاب جستجو کند. وجه مثبت دیگر این سیستم برای خود نویسندگان خواهد بود. آنها با استفاده از روش های تحقیق در سیستم آماربرداری کتابخانه گوگل علاوه بر دسترسی به ایده های جدید برای کتاب بعدی خود خواهند توانست از تمایل و گرایش های موجود در بازار کتاب و سلیقه علاقمندان با جزییات بیشتری مطلع شوند. و بالاخره گاردین از نقطه نظر ناشران تاکید می کند که بازار کتاب و کتابخوانی راهی ندارد جز دیجیتال و مجازی شدن در آینده نزدیک. بنابراین بسیاری از ناشران ترجیح می دهند که به جای انزوا و یا مخالفت با روند دیجیتال شدن عالم کتاب در چهارچوب نوعی همکاری با گوگل در آن سهیم باشند. در پایان گاردین می نویسد حتی اگر معامله پیشنهادی گوگل توسط دادگاه و وزارت دادگستری آمریکا غیرقانونی اعلام شود شکی نیست که روند دیجیتال شدن عالم کتاب ادامه خواهد یافت. نکته اصلی در این است که هیچکس نه ناشران، نه معترضان به این معامله و نه حتی خود گوگل، هیچیک نمی دانند که این مسیر به کجا منتهی خواهد شد.

ده غذا برای تقویت هوش

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

memory
۱- اسفناج :
اسفناج به دلیل بافت های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند.تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می کنند،پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن وجود دارد،سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد.و هوش را تقویت می کند.اسفناج دارای ماده ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می باشد.و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد.اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می باشد.

۲- قهوه :
قهوه دارای موادی مانند :آنتی اکسیدانها،آمینو اسید،ویتامین و مینرال است.بخصوص اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است.قهوه ی هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد .

۳- غلات:
غلاتی مانند سویا ،لوبیا،نخود فرنگی،عدس سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می باشد .

۴- میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند.میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

۵- تخم مرغ :
تخم مرغ ماده ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند،تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است .

۶- ماست :
آیا می دانید یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای می باشد.امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند،تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

۷- انبه :
این میوه ماده ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.با این که میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد.هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است .

۸- سیب زمینی :
محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات های،که به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند .

۹- ماهی :
ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود . در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود .ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است .

۱۰- شکلات :
شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می شود،البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات هایی را که حاوی شیر باشند.

بازی تتریس باعث فعالیت بیشتر مغز می شود

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

tetris_brain_naenji_ir.jpg

"- بچه! چرا این قدر بازی می کنی؟ به جای اینکه اینجا وقتت رو تلف کنی برو کمی درس بخون."

'- بچه بیا بخواب، ساعت 2 نصفه شبه، چقدر بازی می کنی دیگه؟!'

بدون شک با این مکالمه آشنا هستید. نظر شما راجع به بازی های کامپیوتری چیست؟ موافقید یا مخالف؟ آیا مفیدند یا باعث اتلاف وقت؟ بارها در تلویزیون شنیده اید که مثلاً دانشمندان با مطالعه روی چند موش که در معرض یک بازی کامپیوتری قرار گرفته بودند به این نتیجه رسیده اند که روحیه آنها خشن شده است.


البته مطالعاتی که بر روی بازی های کامپیوتری انجام می شوند معمولا سعی در بررسی مضرات آنها دارند و کمتر به فواید می پردازند.

اخیرا شرکت بازاریابی تتریس با انجام مطالعه ای سعی کرده است بازی ها را مفیدتر جلوه دهد، تا از این به بعد بازی خور های بیچاره -حداقل از نوع تتریس باز آن- بتوانند با دلایل علمی تری از بازی های خود دفاع کنند.

اکثریت شما بازی تتریس را می شناسید. یک بازی کوچک که بر خلاف بازی های امروزی گرافیک بالایی هم نمی خواهد اما این بازی علیرغم ظاهر ساده می تواند هر کسی را به مدت چندین ساعت سرگرم کند.

مطالعه مذکور که توسط یک متخصص اعصاب به نام ریچارد هایر انجام شده، نشان می دهد که تتریس نه تنها در افزایش عملکرد مغزی موثر است بلکه کمک می کند که قسمت هایی از آن فعال شود. در حقیقت هر نوع مسئله، معما و بازی بصری-فضایی می تواند باعث این پیشرفت شود.


این مطالعه در واقع دومین مورد در نوع خودش است. اولی که در سال 1992 شروع شد نشان داد که ارتباطی بین میزان مصرف گلوکز مغز در یک بازی و میزان تجربه فرد در آن وجود دارد، به طوری که با کسب تجربه در یک بازی مغز با صرف انرژی کمتری کار خود را انجام می دهند.


در مطالعه جدید -که شرکت بازاریابی تتریس هزینه آن را تقبل کرد- بوسیله تکنیک های عکس برداری دقیق، عملکرد مغزی دختران نوجوان را طی مدت 3 ماه بررسی کردند. به گفته آقای هایر علت انتخاب دختران برای مطالعه این بود که مغز دختران در سنین نوجوانی هنوز در حال رشد است اما رشد ساختمانی مغز پسران در 10 سالگی متوقف می شود. (البته من شخصا در مورد این موضوع شک دارم)


tetris-brains-narenji-ir.jpg

این مطالعه نشان داد که در بازی کنندگان تتریس، بعضی قسمت های مغز عملکرد بسیار بهتری نشان می دهند جالب اینکه این قسمت ها با قسمت هایی که در آن قشر خاکستری مغز ضخامت بیشتری دارد متفاوتند. این نشان می دهد تمرکز روی یک مسئله بصری-فضایی فقط باعث افزایش سرعت پاسخ عصب های مغز نمی شود، بلکه باعث تغییرات ساختمانی و فعال شدن قسمت هایی از آن که در حالت عادی غیر فعال است می شود.

بازی های 'قدیمی' هیچ گاه قدیمی نمی شوند و طرفداران خاص خود را دارند. تتربس نیز با گذشت سالها هنوز هم علاقه مندان فراوانی دارد و بزرگ و کوچک هم نمی شناسد.

ضمناً گوگل در 5 ژوئن امسال، بیست و پنجمین سال تولد تتریس را جشن گرفت.
google-tetris-2009-logo-large-narenji-ir.jpg

خودی شدن!

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد

تفسیر موسیقی _ وای وای پارمیدای من کوش؟

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد



یکی از ترانه های بورس این روزها که تقاضای زیادی هم برای تفسیر آن می شود آهنگ تریوت پارمیدا توسط جناب آقای ساسی مانکن و دو یار گرامی ایشان یعنی جناب حسین مخته و علیشمز (تقریبا هموزن ّهانی اسمک بخوانید) است و اثری است از کمپانی ایشان به نام لایف رکورد که پنداری دیگر وجود خارجی ندارد و از هم جدا شده اند.سبک موسیقی آنها که جدیدا خیلی باب و همه گیرشده را می شود خالتورپ (خال تور +رپ) نامگذاری کرد.

اگر چه الان تب این ترانه کمی فروکش کرده ولی کماکان از ترانه های بورس این روزها است. نکته مهم برای فهمیدن این ترانه به روزی و آگاه به زمانه بودن است (یاد درس احکام و شرایط اجتهاد افتادم). میزان استفاده از زبان محاوره ای یا به قول فرنگی ها 'اسلنگ' در این ترانه به قدری بالاست که درک تک تک مصراع ها را برای افراد سنین بالاتر از تین ایجر بسیار مشکل می کند به هر حال وارد این آزمون سخت می شویم تا ببینیم چه می شود.



زردواره ها

ساسان حیدری ملقب 'ساسی مانکن' متولد بیست آبان ماه ۱۳۶۵ در شهر اهواز می باشد و در حدود دو ـ سه سالی است که وارد کارزار موسیقی ایرانی شده و یا به اصطلاحی رپ می کند .او دانشجویی رشته کامپیوتر در شهر قزوین؟! می باشد وکارش را با دوستان قدیمیش حسین مخته و علیشمز آغاز کرده. از غذا ها به قورمه سبزی علاقه مند می باشند. نام جی اف های ایشان(که ماشالله یکی دوتا هم نیستند) بعدا اعلام خواهد شد و..........

تفسیر شعر:

Love is the wisdom of the fool and the folly of the wise

Samuel Johanson


وای وای وای پارمیدای من کوش؟

وای وای وای میرم از هوش

تو منو دوس داری آره

لبات گیرایی داره

فدات بشم دوباره

این قلب من تازه کاره


ترانه با یک جمله پرسشی شروع می شود. یک نفر که با تاسف و نگرانی به دنبال پارمیدا خودش می گردد. هنوز کسی نمی داند پارمیدا کیست یا چیست. خصوصا که در مصراع دوم پارمیدا عاملی جهت رفع بیهوشی و هوشیار بودن معرفی می شود و شنونده تصور می کند پارمیدا یک جور ماده شیمیایی است فرضا مانند انسولین که در جلوگیری از بیهوشی موثر است. در ادامه متوجه می شویم که پارمیدا نام کسی است که ایشان را دوست دارد و گرچه جمله سوالی است ولی ایشان به نوعی از این دوست داشتن مطمئن است. همچنین متوجه می شویم که لبهای ایشان دچار خاصیت تخدیری و از خود بیخود کنندگی دارد و احتمالا می توان در آن الکل یا مورفین یا سایر مواد مخدر در آن یافت .البته توضیحات بیشتری در این مورد داده نمیشود که درصد گیرایی آن چقدر است به طور مثال مانند الکل گندم اتحادیه نود درجه است یا درصد کمتری دارد و اینکه آیا مصرف آن جرم محسوب شده و باعث D.U.I می شود یا خیر! به هر حال در مورد کرامت و خواص این لبها بیشتر توضیح خواهیم داد..... در ادامه خواننده با اعلام آمادگی برای قربانی شدن و فدایی راه محبوب به تازه کاری قلبش اشاره می کند ولی معلوم نیست منظور چیست؟ قلبش تازه عمل شده؟ قلبش اخیرا شروع به کار کرده؟قلبش آکبند و نو است یا و شاید همان ماده شیمیایی که اشاره کردیم بر قلبش اثر می کند ...... چیزی که ما می دانیم این است که ایشان برای بار دوم فدایی خواهند شد و سابقه قبلی دارند.

حالا خارجکی بوس کن منو

خودتو ملوس کن نرو

بیا کنارم بشینو بعد دلو بلوتوث کن نرو

واسه قلب تو منم کاندیدا

بدون عاشق تو شدم پارمیدا


خارجکی بوس کردن در این ابیات اشاره به فرنچ کیس و سودای نهان خواننده دارد ضمن اینکه به نوعی اشاره به تهاجم فرهنگی حتی در خرده فرهنگ بوسیدن هم دارد. او ضمن این درخواست از پارمیدا درخواست ماندن در پیش او حتی به قیمت لوس کردن خود می داند. او می خواهد
که او در نزدش نشسته و با او ارتباط قلبی برقرار کند(صنعت تشبیه دل را بلوتوث کردن به همین مورد اشاره دارد برای همین آشنایی با زبان روز از شروط اصلی فهمیدن این اشعار است٬ حالا فرض کنید که شخصی ده سال قبل به معشوق خود می گفت: قلبت را دندان آبی کن نرو! تصور کنید دلبر مربوطه با شنیدن این سخنان چه قکری می کرد)... او ضمن اعلام رسمی عشق خود به پارمیدا اعلام کاندیداتوری می کند و وارد شدن به عرصه مبارزات جهت برنده شدن و صاحب شدن قلب پارمیدا اعلام می کند ولو برای بار دوم و بعد هشت سال باشد و اینکه بخواهد سرنوشت را از سرنوشت و اینها!


دلم به هیچ سمتی نه پیش نرفت

آخه چقدر خوشگلی بی شرف؟

غیر تو نیس بام کسی

تو خوشگلی با چشای فانتزی

او اشاره به در دام افتادن دلش می کند و اینکه دل او خواهان کسی غیر او نیست .او به قدری به دام این خوشگلی افتاده که به هذیان و فحاشی می افتد بماند که این فحش بیشتر حالت تحبیب دارد تا حالت فحش. در ابیات بعدی او تضمین به مونوگامیک بودن خود می کند و از چشمان مسلح به لنز ایشان تعریف می کند

تو سرما هم بی کاپشنی

تو مانکن بی ساکشنی

من عاشقتم می فهمم با تو اینو

به من بوس بده با طعم کاپوچینو

حالا پی ای نایت پانی جون


من دوستت دارم نمیشه حالیشون

'در سرما بی کاپشنی' اشاره ای است به استراتژی قدیمی ' بکش و خوشگلم کن' یعنی ایشان در سرمای ده درجه زیرصفر و سوز سگ لرز هم از کاپشن استفاده نمی کند تا زبانم لال ٬روم به دیوار کسی نگوید هیکل ایشان متناسب نیست از سوی دیگر می دانیم قطر چربی بدن یکی از عوامل اصلی مقاومت در برابر سرما است . خواننده در مصراع بعدی اشاره می کند که از طرفی متوجه است که این مقاومت به سرما بدون وجود لایه چربی چقدر مشکل است و از سوی دیگر این را هم می داند که این عدم وجود چربی طبیعی و بر اثر ورزش و رژیم به سبک گنجشک روزی است نه به علت مصنوعی یا خدای نکرده لیپوساکشن . قبلا در مورد گیرایی بودن لب صحبت کردیم یکی دیگر از خواص بارز این لب داشتن طعم و فلیور کاپوچینو است.البته به اینکه آیا امکان داشتن مزه های دیگر مانند لاته٬ موکا٬ چای لاته ٬ وانیل فراپه و.... هم وجود دارد اشاره ای نمی شود.

عجب دختر جالبی

فدات بشم که تازگی عاشقم شدی به سادگی

وای وای وای پارمیدای من کوش؟

وای وای وای میرم از هوش..............


ابیات این قسمت به فدا شدن متقابل اشاره دارد و ابراز شگفتی از جالب بودن این دختر

یو وری وری وری نایس تکی

آره خوشمزه تر از ایس پکی

دوس دارم بام بیای پاریس

یا که بریم جزایر مار ماریس


قسمت اول شعر به صورت پینگلیش به خوبی و یگانگی این دختر اشاره می کند در مصراع دوم پارمیدا با آیس پک مقایسه می شود حالا کسی که سالها در ایران نبوده و معنای آیس پک را نمی داند با فهمیدن این مصراع مشکل خواهد داشت . بگذریم که پیرو همان مثال بالا اگر ده سال پیش کسی به دلبر مربوطه می گفت یخ کیسه! چه چیز درجواب می شنید. ولی من حیث المجموع متوجه خواهد شد این آیس پک چیز مقبول و لذیذی است و لیسیدن و احیانا هورت! کشیدن آن سخت مفرح است. در بیت بعدی ساسی مانکن به او پیشنهاد یک کروز دریایی در مدیترانه را می دهد مسافرتی که با او به پاریس خواهد رفت از پاریس به نیس و از طریق نیس با یک مسافرت دریایی روی مدیترانه به ترکیه و جزایر مارماریس عازم خواهند شد
اینروزهاهیچ کس بایرامعلی نمی خواند! شما چطور؟ (پیامهای بازرگانی)

ادامه تفسیر......

بوس بده چون که خوشکه لب من

بوس کاریم کن پشت سر هم

تو قیافت عشقو میبینم حالا

تو خوشگلی بینیتم سر بالا

بگو پشت سرت میگن چی؟

تو مدلی مدل D & G

بین همه باز بیست تو میشیو واست میخرم یه میتسو بیشی


در مورد کرامت و مزایای آن لب کذایی در بالا توضیح داده شد اکنون به یکی دیگر از خواص و فواید آن اشاره می شود اینجا می بینیم که خواننده برای خشکی لب خودشان به جای مواد شیمیایی و کرم و برق لب از بوس استفاده می کنند و همچنین می فهمیم بوسکاری عملی است مانند واسکازین کاری و گریس کاری جهت رفع مشکلات خشکی لب مذکور .. در ادامه ایشان با استفاده از دانش چهره شناسی فوران عشق را در چهره زیبا و دماغ اجیانا عمل کرده نوک بالا ایشان مشاهده می کنند. و بازهم با اتکا به همان معلومات چهره شناسی قیافه ایشان را برای استخدام و فوتومدل شدن در شرکت معظم دولچه گابانا تشخیص می دهند و به ایشان این پیشنهاد و اعتماد به نفس را می دهد که با اگر برای این کار اقدام کند در بین فینالیستها شماره یک خواهد شد و باز برای ترغیب بیشتر او وعده خرید یکدستگاه خودرو میتسوبیش پاجرو (با فتحه غلیظ وشدید پ بخوانید) را بخوانید. ما نتوانستیم متوجه شویم چرا میتسوبیشی و چرا فرضا BMW یا تویوتا نه! جواب این سوال را باید از خود جناب ساسی و قراردادهای پنهانی ایشان با کمپانی میتسوبیشی پرسید.

اخ فدات بشم ارمیتا...علیش ارمیتا نه پارمیدا

پارمیدا یو بست لیدی

ولی میره توی حس خیلی

تو پیشی منی و میوووووووووووووووو

پس عشوه نریز و بیااااااااااااااااااااااا ااا


راوی داستان در این قسمت عوض شده به جای ساسی مانکن علیشمز ترانه را ادامه می دهد بگذریم که همان ابتدا نام صاحب ترانه را عوضی تلفظ می کند و باعث خشم جناب ساسی می شود . او با حالت نقادانه ای از پارمیدا انتقاد کرده و عیب او را در زمینه به حس رفتن به او یاد آوری می کند و برای اینکه این انتقاد احیانا باعث ناراحتی وشکستن دل او نشود به دلجویی و استمالت از او می پردازد و می بینید که او را پیشی خود می خواند و به علت ضرورت شعری میوووووووو و بیوووووووو را با هم نزدیک تلفظ می کند.

آره فدات میشم چون که بلایی تو

بذار ببینم موهای طلایی تو

با تو دل من رسید به ارامش

تو خوشگلی بی لوازم آرایش


این قسمت اشاره ای است به شعر مشهور 'حسن خداداده را حاجت مشاطه نیست'

با تو وجود من رفت تو اوج

فدات میشم تو روزای فرد و زوج
در ادامه اشعار و سنت ملی- میهنی پاچه خاری ایشان پارمیدا را باعث تجلی روحی خود می داند و برای همین اعلام فدا شدن و سرسپردگی به ایشان در کل ایام هفته و با یا بدون کارت سوخت می کند و نشان می دهد هیچ عاملی او را باز نمی دارد.

تو منو دوس داری اره

لبات گیرایی داره

فدات بشم دوباره

این قلب من تازه کاره

وای وای وای پارمیدای من کوش؟

پارمیدا؟کجایی پس؟


آخرین مصراع حالت شوک دهنده و تسخیر کننده دارد. شنونده مانند کسی که تازه از خواب بیدار شده متوجه می شود که پارمیدا حضور خارجی (لااقل هنوز ندارد) و این اشعار برای یک شوخ چشم موهوم خیالی سروده شده.

این ترانه تقدیم می شود به آدم گلابی عزیز که مدتی پیش این ترانه را درخواست کرده بود.

ارادتمند همیشگی :بایرامعلی!!

شب به‌خیر و موفق باشید

ارسال شده در: . نوشته‌شده توسط سعيد


فرانک مجیدی: «به نفعتونه با ما همکاری کنید آقا!». یک لحظه مکث کرد:«دارید تهدیدم می‌کنید؟!» مرد خندید، از موضع قدرت و آرام گفت:«نه این فقط یه پیشنهاده! می دونین؟! همسرم عاشق فیلمای شماست! فکر کنم عاقلانه باشه بتونه عاشق کارای بعدیتون هم باشه، بستگی به شما داره!» خودنویس را به طرفش گرفت. دو راه داشت، اسم‌ها را بنویسد و فیلم بسازد یا شرافتمندانه نه بگوید و از سینما حذف شود! در نهایت خودنویس را گرفت و هشت اسم نوشت. نفسش را محکم از بینی بیرون داد و کاغذ را بلافاصله قبل از آن‌که پشیمان شود به سمت آن مرد گرفت که کنار پنجره داشت سیگار می کشید. «کار عاقلانه‌ای کردید! راستی، اگه زنم بفهمه دیدمتون و ازتون امضا نگرفتم منو می‌کشه! لطف می‌کنین…».

بیش از چهل سال بعد، وقتی در سال ۱۹۹۹ جایزه‌ی اسکار یک عمر فعالیت هنری را به «الیا کازان»، کارگردان با اصلیت ترکیه‌‌ای، می‌دادند، آنها که از ماجرای دادگاه خبر داشتند، برایش نه دست زدند و نه بلند شدند، مثل اد هریس و بعداً بازماندگان آن دادگاه‌ها، این تقدیر را مورد نکوهش قرار دادند. در نهایت این‌طور شد که وقتی حرف از کازانی می‌شد که تنها کارگردان دنیا بود که «مارلون براندو» به‌شدت از او حساب می‌برد، یک امای تلخ ته حرف‌ها می‌آمد. این انگ شرافت و ننگ خیانتی بود که دوران جوزف مک‌کارتی بر نام خیلی‌ها زد. فیلم‌های «مظنون به جرم» به کارگردانی اروین وینکلر و «مجستیک» به کارگردانی فرانک دارابونت که نمایش فشار دوران مک‌کارتی بر هنرمندان سینما بود از برنامه‌ی «سینما یک» حدود دو، سه سال پیش به نمایش در آمد. «جرج کلونی» در جدیدترین تلاش نمایش دوران مک‌کارتیسم، در سال ۲۰۰۵ روایت مستندواری به نام «شب به‌خیر و موفق باشید» از خبرنگاران شجاعی ساخته که دیکتاتوری مک‌کارتی را عیان می‌کنند.

ادوارد مارو (دیوید استراثیرن)، مجری شبکه‌ی CBS و تهیه‌کننده‌اش فرد فرندلی (جرج کلونی) به همراه همکارانشان، به مک‌کارتی و افکار او حمله می‌کنند و میان آن‌ها، نزاعی سخت در می‌گیرد که…



این داستانی حقیقی از اعتراضات گسترده‌ای است که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به مک‌کارتیسم غالب بر جامعه‌ی آمریکا در دهه‌ی ۵۰ انجام دادند. سناتور جوزف مک‌کارتی در اوایل دهه‌ی ۵۰ با مطرح کردن ایده‌ی «ترس از کومونیسم» اختناق شدیدی در جامعه به وجود آورد. او اعتقاد به محاکمه‌ی تمام کسانی داشت که در دهه‌ی ۳۰، در جلسات گروه‌های سوسیالیست شرکت کرده‌اند و علاوه بر آن، بسیاری را تحت فشار گذاشت که نام دیگر حاضران در جلسات را افشا کنند و در غیر این صورت از مناصب اجتماعی خود کنار گذارده شوند. بسیاری از روزنامه‌نگاران، به‌خصوص در واشنگتن‌پست، این اقدامات را به بوته‌ی نقد کشیدند. اما تلویزیون که رسانه‌ای محبوب شناخته می‌شد، با حرکت ادوارد آر. مارو انگشت اتهام بی‌قانونی را به سمت مک‌کارتی گرفت. ادوارد مارو، به خاطر گزارش‌های بسیار خوبی که در جریان جنگ جهانی دوم از اروپا به آمریکا مخابره کرد مشهور شد. عباراتی که وی در هنگام گزارش‌هایش به کار می‌برد از جمله «شب به‌خیر، و موفق باشید» به جملات مشهوری تبدیل شدند. با بازگشت به آمریکا، او با احترام در CBS شناخته می‌شد و در اوج کار برنامه‌ی رادیویی CBS برنامه‌ی «اکنون بشنوید» را تهیه می‌کرد که پس از مدتی در تلویزیون با نام «اکنون ببینید» اجرا شد و همواره آن را با عبارت مشهور خودش یعنی «شب به‌خیر و موفق باشید» پایان می‌داد. در ۹ مارچ ۱۹۵۴، برنامه‌ی او بریده‌هایی از سخنرانی‌های مک‌کارتی و تناقضاتش با عمل او را به نمایش در آورد که به شدت در آمریکا محبوب گشت. از مک‌کارتی خواسته‌شد در برنامه برای نقد حضور یابد، ولی او ۳ هفته‌ی بعد تنها به ارتباط تصویری رضایت داد و با شیوه‌ای خنده‌دار، میهن‌پرستی مارو را که در اوج محبوبیت بود زیر سئوال برد و او را متهم به سوسیالیست بودن کرد که این نکته محبوبیت مک‌کارتی را به شدت کاهش داد.

فیلم جرج کلونی را می‌توان به عنوان اولین تجربیات یک کارگردان، فیلم مستندوار وفاداری به واقعیت به حساب آورد. او مستند بسیار خوب «شن و افسوس» درباره‌ی جنایت‌های دارفور را هم در کارنامه دارد. البته فیلم‌برداری سیاه و سفید آن و استفاده از فیلم‌های آرشیوی به جای بازیگر، چندان مورد پسند نیست. ضمن آن‌که کلونی تنها نگاه روی کاراکترها را در محیط کاری نشان می‌دهد و به دغدغه‌های شخصی آن‌ها توجه نمی‌کند، اما برای بیننده‌ای که پس از نیم قرن به ماجرای مک‌کارتی می‌نگرد، فیلمی مفید و درخور به شمار می‌آید. کلونی موفق شده بازی‌های طبیعی و راحتی از بیشتر بازیگرانش بگیرد، البته استراثیرن و فرانک لانگلا که حضور جالبی در فیلم دارد و در فیلم سیاسی «فراست/ نیکسون» هم درخشیده بود مشخصاً بازی سختگیرانه و با دسیپلینی دارند. نکته‌ی جالب، حضور رابرت داونی جونیور در فیلم است که با یکی از زنان همکار خود مخفیانه ازدواج کرده و این بر خلاف قوانین شبکه است و ماجرای آن‌ها تعلیق جالبی در فیلم ایجاد می‌کند. نکته‌ی جالب دیگر، حضور رابرت نپر (تی‌بگ سریال پریزن برک) است. من واقعاً بازی او را خیلی دوست دارم، او از معدود آدم‌هایی است که در صدم ثانیه‌ای با آن فیزیک چهره و تراش بینی و لب و فک خود، اوج خباثت و شیطان صفتی را به نمایش می‌گذارد! همه‌ی این موارد، در مجموع از «شب به‌خیر و موفق باشید» فیلمی دیدنی ساخته‌است، جرج کلونی که فرزند یک مجری مشهور آمریکایی است، همواره به یاد می‌آورد که پدرش با احترام از مارو نام می‌برد و او را یک الگو برای خبرنگاری صادقانه می‌شناخت.

این فیلم تقدیسی است بر قدرت و نقش رسانه در نقد قدرت سیاستمداران وقتی از اختیارات خود استفاده های فراقانونی می‌کنند. مارو و بسیاری از روزنامه‌نگاران در برابر اعمال شرم‌آور مک‌کارتی شجاعانه ایستادند تا آمریکایی‌های بیشتری قربانی فاشیست نهفته در مک‌کارتیسم نشوند. وقتی مک‌کارتی کار را به آن‌جا می‌رساند که جرئت محاکمه‌ی هنرمندان و حتی پروفسور اوپنهایمر را به منظور تفتیش عقاید به خود می‌دهد، یعنی زمانی فرا رسیده‌بود که باید در برابر کسی که از ترس کومونیست شدن به فاشیست بودن روی آورده، ایستاد و این رسالت رسانه است که چنین افکاری را برای جامعه افشا کنند.

مارو در برابر فردای سیاهی ایستاد که نگفتن به وجود می‌آورد، چون دیگر بس بود، «ما نباید با ترس از همراهمان، با او قدم بزنیم»، ما دوستانمان را نمی‌فروشیم و این «نه» گقتن، مک‌کارتیسم را شکست و فاشیست را رسوا کرد!

سلام

نوشته‌شده توسط سعيد


این وبلاگ مکانی جهت به اشتراک گذاشتن لینکها و موضوعات جالب در اینترنت با دوستان است و بس.
اكثر مطالب موجود با استفاده از امکانات گوگل ریدر از وبلاگها و و وب سایتهای مورد علاقه ام با ذکر منبع در اینجا جمع آوری میشوند. این کار به عنوان یک تجربه شخصی جهت آشنایی با امکانات بلاگر ، به اشتراك گذاشتن مطالب جالب با دوستان نزديك و همچنين آشنا شدن با دوستان جديد  انجام خواهد شد.
چنانچه دوستاني كه از مطالبشان در اين وبلاگ استفاده كردم ، از اين شيوه بازپخش مطالب راضي نيستند، لطف فرموده و اعلام نمايند. سريعا نسبت به اصلاح مورد اقدام خواهم كرد.
با تشكر